OneCall har Norges beste kundeservice

OneCall fikk prisen «Årets kundeservice 2014» som ble delt ut av TNS Gallup i samarbeid med Loxysoft på Tekna sitt arrangement «Kundeservicedagene 2015» i januar.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

OneCall fikk prisen «Årets kundeservice 2014» som ble delt ut av TNS Gallup i samarbeid med Loxysoft på Tekna sitt arrangement «Kundeservicedagene 2015» i januar. Prisen tildeles på grunnlag av TNS Gallups undersøkelse KSindeks. I denne gjennomføres det intervju med personer som har vært i kontakt med en bedrifts kundeservice i løpet av de siste 14 dagene, om opplevelsen.

Undersøkelsen har vært gjennomført over flere år. Et tydelig utviklingstrekk er at færre ringer bedriftenes kundeservice og at flere tar kontakt via digitale kanaler som epost og chat. De bedriftene som oppleves som flinke på kundeservice, er i stor grad de som mestrer overgangen til nye kontaktkanaler.

I tillegg til OneCall, ble følgende bedrifter bransjevinnere: SpareBank 1 SMN, KLP, Altibox, Ving og Canal Digital Parabol. Fjellinjen fikk prisen «Årets klatrer», som den bedriften som har forbedret sin kundeservice mest siste år.

Øistein Eriksen, adm. dir. og gründer i OneCall, sier i en kommentar at det er vanskelig for en leverandør av teletjenester å differensiere seg fra konkurrentene på produktene og at OneCall derfor har valgt å differensiere seg nettopp ved å levere ekstra god kundeservice.

onecall stor

Glade vinnere av kundeserviceprisene. Fra venstre: Else Gunn Haraldseid (Altibox), Haakon Smeby (Loxysoft), Vibecke Utengen (Altibox), Erlend Espedal (TNS Gallup), Janne Engeskog (Fjellinjen), Øistein Eriksen (OneCall), Lene Nordahl (Altibox), Finn Olav Sveinall (TNS Gallup), Tom Kjuusmoen (Altibox), Trine Stangeland (Altibox), Vibeke Rosset Reimers, (Sparebank 1 SMN), Morten Nygaard (Altibox) og Klaus Sonstad som var konferansier ved arrangementet.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik var Analysedagen 2022: Arena for læring, inspirasjon og relasjonsbygging

Torsdag 3. november samlet 160 kunnskapshungrige bransjefolk seg på Røverstaden i Oslo for å være med på årets største møteplass for…

bransjenytt

4 raske med 5 fine bransjefolk

Vi snakket med fem av deltakerne på Analysedagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik vokste Pollstat med 150% fra 2020 til 2021

- Det er alltid mulig å gjøre ting annerledes, sier Pål Listuen.

bransjenytt