Nytt om navn våren 2022

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Bauer Media, Kantar, Los & Co, Norstat, Opinon, Telenor og Tine

Bauer Media

Heidi Thomassen begynte i stillingen som Analyseansvarlig i Bauer Media i januar og kommer fra stilling som Senior Innsiktsrådgiver i MediaCom der hun har jobbet siden 2014. Heidi har jobbet bransjen i 20 år og har tidligere hatt stillinger i mediebyrået IUM, Opinion, Synovate og Egmont. I Bauer Media vil Heidi jobbe med analyser på radio og podkast.

Kantar

Linn Myhre Olsen startet som Senior research/account manager i Kantar 1. januar. Hun har 11 års erfaring fra mediesiden som markedsanalytiker i TV 2 og P4. Hun har en Master i medievitenskap fra Universitet i Bergen, samt et år med økonomi og ledelse ved Høyskolen i Oslo. Fritiden går også mye til mediebruk, spesielt musikk og serier, i tillegg så reiser hun så ofte hun kan.

Fatih Bati begynte å jobbe hos Kantar 1. september som databaseutvikler i avdelingen Data og Innovasjon. Han har tidligere jobbet i 12 år som dataanalytiker i Tyrkia, blant annet seks år i politiet. Hos Kantar jobber Fatih i databasegruppen med fangst, transformering og lagring av intervjudataene våre. Fatih har en mastergrad i bioinformatikk og en bachelorgrad i sikkerhetsvitenskap. På fritiden liker Fatih å gå på turer og finne på aktiviteter med familien sin.

Dina Heider Hov er ny medarbeider i Kantar Public. Dina er 28 år og statsviter fra UiO. Hun har arbeidserfaring som forskningsassistent/tekniker/koordinator fra henholdsvis Institutt for samfunnsforskning, Senter for ekstremismeforskning ved UiO (C-REX) og nå sist ved Folkehelseinstituttet (FHI). Hun vil arbeide som prosjektleder og analytiker med kvalitative og kvantitative undersøkelser for våre offentlige kunder og ideelle organisasjoner.

Ole Guldvog startet hos Kantar 1. februar. Ole vender tilbake til Kantar etter å jobbet noen år i Opinion og NAV. Han har startet i jobben som fagansvarlig for kvalitativ metode. Vi er veldig glade for å få Ole tilbake i Kantar. Han skal utvikle nye talenter innen kvalitativ metode, men også lære oss hvordan vi kan kombinere kval med ulike tilnærminger til det beste for våre kunder. Ole er også en viktig bidragsyter for det sosiale på jobben med hans smil og ikke minst med gitaren og andre instrument.

Los & Co

Titti Christina Smitt er ansatt til å lede en ny satsing på data og innsikt. Byrået leverer fra før kreative løsninger innen strategi, idé, innhold og media. Titti har bakgrunn som leder for data og innsikt i Bember, Carat/Dentsu og Clear Channel, samt som rådgiver og moderator i Opinion. Ellers har hun sine nærmeste familiemedlemmer godt plassert i Kantar og Mindshare, og det blir derfor mange analytiske familiesamtaler på fritiden over et glass eller fem.

Norstat

Linda Follestad er ansatt som markedskonsulent og teamleder for FACE i Norstat. Hun har hatt flere ulike roller hos Norstat over de siste 12 årene, og har god erfaring fra kvalitativ metode som intervjuer og teamleder. Linda har utdanning innenfor digital markedsføring og tar nå over Norges største statistikkbank på Instagram. På fritiden liker hun gaming og samvær med hunden sin.

Karoline Thorsen startet som Prosjektleder-trainee i Norstat i midten av januar. Hun kommer fra en stilling som konsulent i Norges Røde Kors. Karoline er utdannet siviløkonom fra Copenhagen Business School med spesialisering i innovasjon og forretningsutvikling. På fritiden trives hun best ute, med ski eller tursko på beina.

Opinion

Stian Bråthen er utdannet sivilmarkedsfører (Master in Marketing Management) fra BI Norges Markedshøyskole. Han har jobbet med markedsanalysefaget i nærmere 20 år, på tvers av metoder. Stian kommer fra stillingen som salgs- og forretningsutvikler i YouGov, der han har jobbet de siste syv årene. Han begynte i Opinion 1. februar, og er han ansatt som senior forretningsutvikler/-rådgiver.

Jørgen Holm Klevar er utdannet musiker fra NTNU institutt for musikk, og begynte å jobbe i Opinion i februar. Han kommer fra en stilling i TV-bransjen, hvor han var avdelingsleder på logg for etterarbeidshuset Filmreaktor AS. I Opinion er han ansatt som Community Manager for våre innsiktspaneler.

Telenor

Ingrid Skjæran begynte i stillingen som senior markedsanalytiker i Telenor Mobile 1. mars. Ingrid kommer fra stilling som markedsanalytiker i Vy og har tidligere jobbet i Kantar i en årrekke som konsulent og prosjektleder.

Tine

Sara Viken Løvhaug er ansatt som kategorianalytiker i TINE fra 3. januar. Sara kommer fra stilling som innsiktsrådgiver i Carat og er utdannet med bachelorgrader i medievitenskap og i kommunikasjon. På fritiden skriver hun for Analysen og sluker podkaster.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

– Jeg elsker allsidigheten i det å jobbe med markedsanalyse

Her kan du bli litt bedre kjent med et av medlemmene i Strategi- og analyseforeningen og senior markedsanalytiker i Telenor, Ingrid…

bransjenytt, jobb-karriere

Nytt om navn høsten 2021

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Ipsos, Kantar, Norstat, Opinon…

bransjenytt, jobb-karriere

– Med strategi på programmet blir foreningen enda mer interessant!

Bli bedre kjent med et av våre nye medlemmer, Ida Sønnevik Gilinsky, her!

jobb-karriere