Hva skjer’a?

Analysen har tatt en prat med to av mediebyråene for å høre hvordan de har det og hvordan de forbereder seg til høsten. Camilla Halleraker, Managing Director hos Publicis Starcom og Christian Nordby Bø, Insight and Strategy Director hos Mindshare var sporty og stilte opp.

Martin Kløvrud

I redaksjonen for analysen.no og Markedsanalytiker i TINE

Hvordan går det hos Publicis Starcom?

– Her i Publicis Starcom går det veldig bra. Vi har funnet oss godt til rette i nye lokaler i Apotekergaten, sammen med våre søstre Publicis Kitchen og Publicis MSL. Det har vært et hektisk, men veldig interessant og ikke minst lærerikt første halvår 2022. Det er ikke hver dag en skal ta imot en så stor konto som det Landbruksbedriftene i sum utgjør. Jeg tar av meg hatten for alle i selskapet og for alle kundene av huset, for maken til innsats skal man lete lenge etter.

Det er fortsatt sommer, men høsten og vinteren kommer stadig nærmere, hva blir det største lyspunktet for Publicis Starcom høst/vinter 2022?

– Det er ikke et enkelt lyspunkt å trekke frem her, det er totaliteten av lyspunkt som gjør det gøy å gå på jobb. Høsten bærer alltid preg av mye jobb med strategi. Hva skal vi få til i 2023, både internt og for kundene våre, reiser mange interessante problemstillinger og muligheter vi skal jobbe med.

Har Publicis Starcom noen endringer i organisasjonen eller nyansettelser?

– Vi har ansatt omtrent 30 nye personer de siste 6 månedene og skal fortsatt bli noen flere, så rekruttering og nyansettelser kommer vi ikke til å stoppe med det første. Det er ingen store organisatoriske endringer på planen. 1. januar flyttet alle Publicis byråene sammen, så det blir videreutvikling av det gullet som ligger i å ha alle kommunikasjonsdisiplinener samlet inn under samme tak.

Helt til slutt, har du et tips til alle som nå legger ferien bak seg og strømmer til arbeid?

– Dette er et spørsmål noen i nettverket også har stilt seg. Der har vi opprettet et eget fora «The Wellbeing» og «Wellbeing Wednesdays» Her finner en masse tips og triks, podcaster og meditativ lektyre som hjelper en til å sortere og får ned stressnivået. Oppsummert så gjelder det «å puste med magen» og ta med seg det som ga energi i sommer også inn i hverdagen. Oslo badstuforening tilbyr jo varme og bading hele året, hvorfor ikke legge det inn i kalenderen en dag i uka før jobb.


Hvordan går det hos Mindshare?

– Hos oss i Mindshare går det veldig bra! Vi hadde en sterk og hektisk vår og har nå hatt en avslappende sommerferie. Alle er nå tilbake og vi er klare for en spennende høst med mange nye kunder og prosjekter.

Det er fortsatt sommer, men høsten og vinteren kommer stadig nærmere, hva blir det største lyspunktet for Mindshare høst/vinter 2022?

– Jeg tror denne høsten vil ha mange lyspunkter for oss. Må jeg nevne ett så tror jeg det største lyspunktet blir et tettere samarbeid på tvers av byråene i GroupM.

– Her er det mange gode initiativer som jeg tror både vil øke kvaliteten på det vi gjør og ikke minst gjøre det mer morsomt å gå på jobb.

Har Mindshare noen endringer i organisasjonen eller nyansettelser?

– De siste årene har vi bare blitt flere og flere, og teller nå syv ansatte i innsiktsavdelingen. Det er veldig gledelig, og vi er nå en viktigere del av organisasjonen enn noen gang. Mathias og Bjørn startet sist som innsiktsinterns og har vært helt fantastiske.

Helt til slutt, har du et tips til alle som nå legger ferien bak seg og strømmer til arbeid?

– Det er alltid tøft å komme i gang etter ferien, da hjelper det med gode kollegaer. Så mitt tips er vel å bruke august til å ta litt kortere dager og finne på noe moro med kollegaene etter jobb.  

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

«4 i baren»

Vi snakket med fire av deltakerne på Strategidagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik var Strategidagen 2022: Raus kunnskapsdeling og gode råd fra dyktige folk!

Torsdag 8. september gikk Strategidagen 2022 av stabelen for andre gang og for første gang fysisk. Det ble en ettermiddag med…

bransjenytt

Analysens sommerprat – del 2

Sommeren har definitivt tatt over etter våren, det går mot den rolige tiden av året og de aller fleste har en…

bransjenytt