Annonse

Advertisement

Holmenkollstafetten – Der byråene kjemper sin evige kamp om tronen

TiderKantar TNS - Klasse: andre lag mix flertall menn - Tid: 1:12:51Opinion - Klasse: andre lag mix flertall kvinner - Tid: 1:20:53Confirmit - Klasse: andre lag mix flertall menn - Tid: 1:21:40Ipsos - Klasse: andre lag mix flertall kvinner - Tid: 1:22:18

David Gulstad fra Ipsos og og John L. Pedersen fra Opinion skulle løpe første etappe sammen på nøyaktig samme tidspunkt. Spenningen var til å ta og føle på. Løpeshortsen satt trangt på dem begge, og det føltes klamt å puste under den brennheite solen. Startskuddet gikk av, og David spurta av gårde så John fikk steinspruten i fleisen. John skjønte ikke en dritt. Dette skulle han da for fasen ikke ha noe av. David peisa på, og om mulig ble det enda klammere og svettere i shortsen. Han var en kriger. Han var en vinner. Men da han omsider kom seg til mål stod John allerede og gjorde yogaøvelser ved målstreken. Hæ? Det er delte meninger om hva som skjedde. David mener bestemt at han lot gamlesjefen vinne, John mener David startet altfor hardt og slet både seg og løpeshortsen ut mot slutten. Men ingen sure miner, John skjenket David ti minutter senere og alt var glemt.

Ipsos lå bak etter første etappe, men tok igjen Opinion ved Besserud. Likevel greide Opinion å slå Ipsos – en deilig revansje fra i fjor da Ipsos slo Opinion. Kantar TNS gidder ingen å snakke om. De var bare altfor drøye i år. Det er sterke mistanker om at det toppet laget med sprint-spisser fra Real Madrid.

Til neste år blir det felles feiring for alle i bransjen. Bli med da vel?

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Bransjens omsetning i 2023: Moderat vekst i bransjen, fortsatt sterk vekst blant datainnsamlingsbyråene

Omsetningstallene for 2023 viser at markedsanalysebransjen i Norge totalt sett vokste med 3,5 % fra 2022-2023, til drøyt 1,2 milliarder kroner.…

Bransjenytt

Her er Styret for 2025

Strategi- og analyseforeningens årsmøte gikk av stabelen 13 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt