Annonse

Advertisement

OneCall har Norges beste kundeservice

OneCall fikk prisen «Årets kundeservice 2014» som ble delt ut av TNS Gallup i samarbeid med Loxysoft på Tekna sitt arrangement «Kundeservicedagene 2015» i januar.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

OneCall fikk prisen «Årets kundeservice 2014» som ble delt ut av TNS Gallup i samarbeid med Loxysoft på Tekna sitt arrangement «Kundeservicedagene 2015» i januar. Prisen tildeles på grunnlag av TNS Gallups undersøkelse KSindeks. I denne gjennomføres det intervju med personer som har vært i kontakt med en bedrifts kundeservice i løpet av de siste 14 dagene, om opplevelsen.

Undersøkelsen har vært gjennomført over flere år. Et tydelig utviklingstrekk er at færre ringer bedriftenes kundeservice og at flere tar kontakt via digitale kanaler som epost og chat. De bedriftene som oppleves som flinke på kundeservice, er i stor grad de som mestrer overgangen til nye kontaktkanaler.

I tillegg til OneCall, ble følgende bedrifter bransjevinnere: SpareBank 1 SMN, KLP, Altibox, Ving og Canal Digital Parabol. Fjellinjen fikk prisen «Årets klatrer», som den bedriften som har forbedret sin kundeservice mest siste år.

Øistein Eriksen, adm. dir. og gründer i OneCall, sier i en kommentar at det er vanskelig for en leverandør av teletjenester å differensiere seg fra konkurrentene på produktene og at OneCall derfor har valgt å differensiere seg nettopp ved å levere ekstra god kundeservice.

onecall stor

Glade vinnere av kundeserviceprisene. Fra venstre: Else Gunn Haraldseid (Altibox), Haakon Smeby (Loxysoft), Vibecke Utengen (Altibox), Erlend Espedal (TNS Gallup), Janne Engeskog (Fjellinjen), Øistein Eriksen (OneCall), Lene Nordahl (Altibox), Finn Olav Sveinall (TNS Gallup), Tom Kjuusmoen (Altibox), Trine Stangeland (Altibox), Vibeke Rosset Reimers, (Sparebank 1 SMN), Morten Nygaard (Altibox) og Klaus Sonstad som var konferansier ved arrangementet.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Bransjens omsetning i 2023: Moderat vekst i bransjen, fortsatt sterk vekst blant datainnsamlingsbyråene

Omsetningstallene for 2023 viser at markedsanalysebransjen i Norge totalt sett vokste med 3,5 % fra 2022-2023, til drøyt 1,2 milliarder kroner.…

Bransjenytt

Her er Styret for 2025

Strategi- og analyseforeningens årsmøte gikk av stabelen 13 mars. Der fikk de som hadde møtt opp høre hvordan det siste året…

Bransjenytt