Strategi og innsikt – høna eller egget?
Tid: Frokostseminar, torsdag 14. september kl. 08:30 – 10:00 – Frokost kl. 08:15
Sted: Lakkegata 23
Pris: Medlemmer går gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva
I en verden hvor kunnskap er gull, er det ryggmargsrefleks å søke umiddelbare svar og trygghet gjennom innsikt og analyse når usikkerhet knyttet til kunder og markedet råder. Vi ønsker kjapt å få fakta, trygghet og en retningslinje for fremgang på bordet. Men en god strategiprosess er ikke alltid tjent med innsikt som oppstartsfase. Noen ganger tvert imot.
Ina Stølen er daglig leder og rådgiver i Brandity, et strategibyrå som hjelper fremadskuende organisasjoner å bruke innsikt og idékraft for å gi liv til nye muligheter.
I sitt foredraget vil Ina fortelle om verdien av å dedikere mer tid til å grundig utforske problemet innsikten skal bidra å løse, før vi definere innsiktsbehovet. Dette vil ikke bare bidra til å redusere kostnader og tidsforbruk knyttet til undersøkelser og analyse, men også sørge for en strategisk innsiktsprosess som effektivt fører oss mot de større forretningsmessige målene vi til syvende og sist skal bidra med å skape.
Gjennom strategiske rammeverk og praktiske eksempler fra norske merkevarer vil Ina fortelle hvordan gode strategiprosesser sørger for bedre innsiktsprosjekt. Foredraget tar utgangspunkt i strategimetodikk fremfor innsiktsmetodikk.
Kai Holmberg er CEO, partner og strategisk rådgiver i NoA – The North Alliance Norge. NoA ble grunnlagt i 2014 av Thomas Høgebøl og kommunikasjons- og teknologikonsernet har i dag vokst til rundt 1.250 ansatte. I sin rolle har Kai Holmberg hovedansvarert for å utvikle samarbeidet mellom Anorak, Blod, Noa Ignite, NOA Consulting, NoA Connect, Unfold, Scienta og Agitec.
I sitt foredrag vil Kai Holmberg snakke praktisk om når innsikt er nyttig og når det kan stå i veien.