Eksperiment
De virksomhetene som kjører raske eksperiment, vokser raskere enn andre bedrifter. AirBnB, Facebook og Google benytter denne metoden. De lærer gjennom å prøve og feile på en systematisk måte. De har en hypotese, de validerer hypotesen raskt og putter penger på hva som fungerer.
Meld deg på – dette seminaret gjennomføres som webinar!
Tid: Torsdag 4. juni kl. 08:30 – 10:00.
Sted: Webinar – info til påmeldte når det nærmer seg
Pris: Medlemmer går gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva
Presentasjonen kan lastes ned her!
Det er to fordeler som gjør at eksperiment er bedre enn tradisjonell markedsanalyse:
- Prosjektene går fort – det brukes en smidig (agile) metodikk
- Det er lettere å skille mellom årsak og virkning (kausalitet)
Lars Bratsberg har startet Growth Tribe i Norge. De lærer bort data drevet markedsføringsteknikker også kjent som “growth hacking” og prosessen rundt å kjøre eksperiment til virksomheter som ønsker å drive innovasjon. Lars har tidligere jobbet 8 år i Google, blant annet i ledergruppa Kina / Hong Kong, og har også bidratt til at RiksTV ble årets markedsfører.