Digitalt kurs i dataformidling

19. september

Digitalt kurs i dataformidling

Lær å presentere data slik at de blir forstått!

Pris
medlem

2450,-

Meld på

Pris ikke
medlem

2900,-

Meld på

Det er krevende å formidle data og innsikt fra undersøkelser. Hvordan formidle slik at analysene blir forstått og tolket riktig? Vi som jobber som markedsanalytikere har lært gjennom prøving og feiling. Likevel opplever vi at det er vrient å nå frem med budskapet. Når vi formidler må vi stadig spørre oss selv: Hvordan trekke ut innsikt fra data og kommunisere slik at de blir forstått?

Magali Børsum er ekspert på dataformidling. Hun har utviklet en systematisk og strukturert metode for å formidle data og analyse. I dette kurset lærer du hvordan du kan kommunisere på en tydelig måte som engasjerer publikum. Hvordan tall, visualisering og tekst kan få budskapet til å henge sammen. Dette er en kunst som du kan lære.

På kurset lærer du: 

    • Formidle datadrevne historier
    • Visualisere data som formidler innsikt
    • Formulere budskap som støtter historien

 

Kurset består av både metode, praktiske tips og øvelser. Det vil gjøre deg i stand til å utvikle dine maler i presentasjoner slik at du kan kommunisere mer effektivt med data – og du får kunnskap som hjelper deg å veilede andre.

Denne gangen tilbyr vi en digital versjon av kurset. (Ønsker du deg heller å delta fysisk kan du melde deg på fysisk kurs 24. august)

5 timers kurs over én uke 19 – 23. september. Kurset består av et kort live introduksjonswebinar 19. september , fire leksjoner som varer maks en time hver og som du gjennomfører når det passer deg. Og et live avslutningswebinar 23. september med Magali Børsum. Vi anbefaler å ta en leksjon hver dag. Hver leksjon starter med en introduksjon til teorien, etterfulgt av to praktiske øvelser og en refleksjonsoppgave som kan gjøres enten alene eller i grupper. Avslutningswebinaret brukes til å forankre læringen og se hvordan man kan fortsette å øve i hverdagen.

 

Magali Børsum er direktør for data og innsikt i Kreftforeningen og kursholder for  Datatrotters. Hun har lang erfaring med dataanalyse og kurs, blant annet for konsulenthus og store bedrifter. Hun har tidligere jobbet i selskap som Accenture og L’Oreal, men også bakgrunn fra kunst, litteratur og storytelling. Se her for mer informasjon.