Fremtidsseminaret
Mye har forandret seg de siste 10 årene for oss som jobber med markedsføring og markedsanalyse. Og mye mer kommer til å endre seg de neste 5 årene. Vi er midt i et paradigmeskifte på hvordan vi selger, kommuniserer og analyserer markedene i våre. De gamle tradisjonelle mediehusene henger ikke med lenger i den teknologiske revolusjonen på nettet, gamle segmenteringsmodeller står for fall, merkevarene er ved å få en annen rolle i folks liv, forbrukerne ligger langt foran annonsørene og tar selv styringen for å innhente beslutningsinformasjon. Kanskje Facebook snart er gammeldags i sosiale medier? Endringer som påvirker jobbene våre skjer fortere enn vi tror.
Vi har fått fremtidsforsker Axel Olesen fra Next Nordic i København til å se i glasskulen og vurdere trendene som påvirker hvordan vi jobber med markedsføring i fremtiden. Han gjør også en studie rundt dette blant medlemmene i NMF for tiden. Resultatene vil han presentere på seminaret.
I tillegg får vi innblikk i hvordan noen av de som arbeider med de mest fremtidsrettede merkevarene tenker om fremtiden med datadreven markedsføring, innholdsmarkedsføring og innovasjonsdrevet markedsføring. Vi har også bedt Markedshøyskolen om å gi oss et bilde av hvordan de tenker om fremtidens markedsførere.
Velkommen til en spennende fremtidsrettet formiddag!
Tid og sted: KS Agenda, Vika, tirsdag 25 november fra kl 08.30 til 12.00
Pris: kr 2.000 + mva for medlemmer og kr 2.800 + mva for de som ikke er medlemmer (ennå)
PROGRAM:
08.00: Frokost og registrering
08.30: Utviklingstendenser mot fremtidens markedsføring (Axel Olesen, Next Nordic)
09.30: Innholdsmarkedsføring (Helene Friis, Telenor)
10.00: Pause
10.15: Datadrevet markedsføring (Jørn Kristiansen, Finn.no)
10.45: Innovasjonsdrevet markedsføring (Nils Ola Bark, Isobar)
11.15: Fremtidens analytikere og markedsførere (Adrian Peretz, Markedshøyskolen)
12.00: Slutt