Fremtidsseminaret

25. november

Fremtidsseminaret

Er du forberedt på fremtidens markedsføring?

Mye har forandret seg de siste 10 årene for oss som jobber med markedsføring og markedsanalyse. Og mye mer kommer til å endre seg de neste 5 årene. Vi er midt i et paradigmeskifte på hvordan vi selger, kommuniserer og analyserer markedene i våre. De gamle tradisjonelle mediehusene henger ikke med lenger i den teknologiske revolusjonen på nettet, gamle segmenteringsmodeller står for fall, merkevarene er ved å få en annen rolle i folks liv, forbrukerne ligger langt foran annonsørene og tar selv styringen for å innhente beslutningsinformasjon. Kanskje Facebook snart er gammeldags i sosiale medier? Endringer som påvirker jobbene våre skjer fortere enn vi tror.

 

Vi har fått fremtidsforsker Axel Olesen fra Next Nordic i København til å se i glasskulen og vurdere trendene som påvirker hvordan vi jobber med markedsføring i fremtiden. Han gjør også en studie rundt dette blant medlemmene i NMF for tiden. Resultatene vil han presentere på seminaret.

 

I tillegg får vi innblikk i hvordan noen av de som arbeider med de mest fremtidsrettede merkevarene tenker om fremtiden med datadreven markedsføring, innholdsmarkedsføring og innovasjonsdrevet markedsføring. Vi har også bedt Markedshøyskolen om å gi oss et bilde av hvordan de tenker om fremtidens markedsførere.

Velkommen til en spennende fremtidsrettet formiddag!

 

Tid og sted: KS Agenda, Vika, tirsdag 25 november fra kl 08.30 til 12.00

Pris: kr 2.000 + mva for medlemmer og kr 2.800 + mva for de som ikke er medlemmer (ennå)

 

PROGRAM:

08.00: Frokost og registrering
08.30: Utviklingstendenser mot fremtidens markedsføring (Axel Olesen, Next Nordic)
09.30: Innholdsmarkedsføring (Helene Friis, Telenor)
10.00: Pause
10.15: Datadrevet markedsføring (Jørn Kristiansen, Finn.no)
10.45: Innovasjonsdrevet markedsføring (Nils Ola Bark, Isobar)
11.15: Fremtidens analytikere og markedsførere (Adrian Peretz, Markedshøyskolen)
12.00: Slutt