Big Data og Visual Analytics
Lær å identifisere spesifikke brukergrupper ved hjelp av Visual Analytics.
Oppdag mulighetene ved Social Set Analysis (SSA) av Big Data.
Big Data har det siste tiåret utviklet seg til å bli en betydelig beslutningsstøtte innen industri og offentlig sektor. Visual Analytics brukes for effektiv utforskning av big data gjennom visualisering og et interaktivt brukergrensesnitt.
Frokostseminaret søker å belyse mulighetene som ligger i samspill mellom Big Data og Visual Analytics gjennom et praktisk industricase og en forskningsbasert studie.
Tid: Tirsdag 10. mai kl. 08:00 – 10:00
Sted: Westerdals Oslo ACT, Avdeling for teknologi. Schweigaardsgate 14, 0185 Oslo (Galleri Oslo)
Pris: Gratis
PROGRAM
08:00 – Registrering og frokost
08:15 – Velkommen ved Asle Fagerstrøm, Førsteamanuensis, Westerdals Oslo ACT
08:20 – Brukersegmentering på FINN Torget: Fra meningsløse gjennomsnitt til meningsfylte brukergrupper.Ved Christian Berthelsen, Data Scientist, FINN.no AS og Sigurd Ruud Frivik, Senior analytiker Business Intelligence, FINN.no AS.
08:50 – Social Set Analysis: A Set-Theoretical Approach to Computational Social Science.Ved Ravi Vatrapu, Professor, CBS og Westerdals Oslo ACT
09:20 – 09:45 Avslutning med spørsmål Ved Asle Fagerstrøm, Førsteamanuensis, Westerdals Oslo ACT
Frokostseminaret blir arrangert av Westerdals Oslo ACT i samarbeid med den nyetablerte faggruppen Atferdsanalyse i Norges Markedsanalyseforening.
Har du spørsmål? Ring Asle Fagerstrøm på 950 75 325.