Norsk Kundebarometer (NKB)
Ledere er opptatt av Customer Experiences (CX), kundereiser og Net Promotor Score (NPS). De ønsker å komme tettere på kundemøtet. Er da fokuset på kundetilfredshet og lojalitet fortsatt relevant, 25 år etter at Norsk Kundebarometer (NKB) ble et forskningsprosjekt på BI for å måle kundetilfredshet og lojalitet hos Norske forbrukere? NKB har nylig presentert nye tall for 2018, som har fått god dekning i media. I årets rangering vant Volvo med de mest tilfredse kundene, foran Vinmonopolet og Toyota.
Tid: Frokostseminar onsdag 23. mai kl. 08:30 – 09:40. Frokost og registrering fra kl. 08:15
Sted: Kongensgt. 6 (også kalt Sjøfartsbygningen)
Pris: medlemmer i NMF gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva
Hva er de viktigste trendene NKB måler i 2018?
- Er kundetilfredshet fortsatt relevant, når ledere har begynt å flytte fokus til CX, kundereiser og NPS?
- Hvordan bør bedrifter gå frem for å skape lojale og tilfredse kunder?
- Er det forskjell på hva som skaper kundetilfredshet i B2B og B2C markeder?
- Hva kan de bedriftene som har god kundetilfredshet forvente av resultater?
Pål R. Silseth begynte å arbeide med Norsk kundebarometer ved Institutt for Markedsføring ved Handelshøyskolen BI i 1999. Han tok over som prosjektleder i 2000 og har jobbet på prosjekter for en lang rekke norske og utenlandske bedrifter og er en mye brukt foredragsholder. Han er også partner i Barcode Intelligence Group i Oslo.