Velg et tall

27. januar

Velg et tall

Hvis du må velge et tall for å beskrive kundene dine

De siste årene har vi vært vitne til en eksplosjon i mengden av data produsert av mennesker. Dette er i all hovedsak grunnet utviklingen av mobile teknologier, og at denne teknologien tas i bruk verden over. Den økte produksjonen av data har skapt en rekke nye muligheter for markedsførere. En av disse mulighetene er å bedre kunne drive relasjonsmarkedsføring, gjennom å utnytte data for å forstå kundene.

 

Tid: Onsdag 27. januar kl. 08:30- 10:00  –  Sted: Handelshøyskolen BI, Nydalen

Pris: Gratis for medlemmer i NMF – Ikke medlemmer: kr. 750 eks mva

REGISTRER DIN PÅMELDING

 

PROGRAM
08:15 Registrering og frokost
08:30 Velkommen ved Marketing Analytics gruppen

08:35 Hvis du må velge et tall for kundene dine

Etablering og vedlikehold av et langsiktig samarbeid med kundene er kjernen i relasjonsmarkedsføring. Men, hvordan kan en markedsfører være sikker på at hun investerer i, og bygger et langsiktig forhold med de rette kundene? Hvordan kan hun overbevise en CFO om at langsiktig investering i kundeforhold vil bedre selskapets økonomiske posisjon? Hva slags beregninger og KPIer hun skal bruke for å få støtte i organisasjonen? Humberto M. Castejón vil prøve å overbevise oss om at forståelse av kundens levetidsverdi (LTV) kan forbedre relasjonsmarkedsføringen. Han viser også hvordan data og avanserte maskinlæringsteknikker kan hjelpe oss med å beregne LTV.

 

Humberto bw croppedHumberto N. Castejón er seniorforsker i Telenor Research, hvor han har jobbet i ni år. Humberto har en mastergrad i telekommunikasjon fra Universidad Politécnica de Valencia (UPV, Spania) og en doktorgrad i telematikk fra Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). I de siste årene har Humberto jobbet med teknikker for personalisering, som redskap for å øke kundeverdi gjennom økt kundetilfredshet og lojalitet.

 

 

09:50-10:00 Oppsummering og avslutning