Riktig godt nyttår til alle våre medlemmer!

Så har vi landet i 2024 – her sitter jeg og ser utover snødekte gater mens jeg spiser tørr julemarsipan. Tenk det, 2024! Synes det høres så mye mer futuristisk ut enn 2023, det er liksom så... fjoråret, litt som marsipanen min. Håper dere alle har fått ladet batteriene og er klare til å ta fatt på det nye!

Anita Lynne

Styreleder i Strategi- og analyseforeningen og Kvalitativ leder i Respons Analyse

Starten på fjoråret var preget av betydelige utfordringer for flere av oss i bransjen. Den økonomiske usikkerheten og endringene i markedet satte bransjen på prøve, mens det for noen har vært et jevnt tøft år har det for andre svingt seg til å bli et godt år. Det blir spennende å se hva 2024 vil gi oss av gleder og utfordringer – innsikten tilsier at det vil bli et slags hvileår før den økonomiske optimismen vil gradvis øke utover i 2025-2026.

En av de største snakkisene i året som er gått er KI. Er det noen av dere som ikke har vært på et KI-seminar? De fleste av oss er i gang med å integrere KI i våre arbeidsmetoder, og vi aner konturen av nye grenseløse muligheter for dypere innsikt, presisjon og innovasjon. Når vi ser fremover mot 2024, er det med en følelse av optimisme, men også med en forståelse av at bransjen vil møte utfordringer som vil kreve tilpasninger for å oppleves som relevant.

Strategi-og analyseforeningen vil fortsette å støtte og veilede medlemmene våre, og drive bransjen fremover med fokus på kvalitet, innovasjon og samarbeid. Her i foreningen står allerede en stor gjeng med frivillige i styret, redaksjonen, programkomiteene, B2B-gruppen og Strategigruppen med ermene brettet opp for å fortsette å drive bransjen fremover, ivrige etter å produsere nyttige artikler, sette sammen interessante og spennende programmer for de tre store: Strategidagen i mai, Folks Medievaner i september og Analysedagen 7. november (bare å huke av den datoen i kalenderen allerede nå!). Og ikke minst sette opp en variert rekke av frokostseminarer som er gratis for medlemmer.

Husk at vi er til for dere våre kjære medlemmer og for å kunne tilby dere det innholdet dere er ute etter er det viktig at dere gir oss innspill og tips. Har du kanskje lyst til å være med i redaksjonen og bidra selv er du hjertelig velkommen. Bare send en e-post til redaksjonen@analysen.no

Husk å sjekke innom analysen.no jevnlig – i tillegg til spennende artikler, oppdateres programmet for 2024 der fortløpende!

Kaster marsipanen nå – bort med juletreet i helgen! Ønsker dere alle et strategisk spennende og innsiktsfullt år!

Hilsen
Anita Lynne – Styreleder i Strategi- og analyseforening, og resten av teamet!

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Fra ZERoh! til suksess på 11 år!

Lerum har i 11 år jobbet systematisk med innsikt, innovasjon og utvikling av nye merkevarer for å gjøre ZERoh! til en…

Bransjestemmer

Finansiell inkludering i bank – det handler om å se og forstå

Over én million mennesker i Norge er innvandrere eller norskfødte med innvandrerbakgrunn. Hvordan opplever disse møtet med norske banker? Fra en…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Skann og betal

– På Analysedagen fikk vi presentert REMA 1000s erfaringer med å drive innovasjon i norske dagligvarebutikker

Bransjestemmer