Annonse

Advertisement

Nytt om navn: 2-2016

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Ipsos, hos Epinion, TNS, Clear Channel og Rignes.

Ipsos

Jørgen Holbæk-Hanssen

Jørgen Holbæk-Hanssen (31) – er ansatt som konsulent i Ipsos’ avdeling for Forskning, politikk og samfunn. Han er utdannet statsviter med fordypning innen valgforskning. Jørgen har yrkes-erfaring fra Seksjon for valg og lokaldemokrati i Kommunal- og moderniseringsdepartementet, NAV Pensjon og Respons Analyse. I Ipsos vil Jørgen arbeide med prosjekter for både offentlige og private kunder, med hovedvekt på politiske analyser og kvantitative samfunnsundersøkelser av ulike typer.


Epinion

Per Arne Normann

Per Arne Normann – er ansatt som konsulent og business analyst. Han har en master i statsvitenskap (sammenliknende politikk) fra UiB og kommer fra en stilling som junior konsulent i Epinion. I studietiden jobbet han i Skatteetaten og som undervisningsassistent i samfunnsvitenskapelig metode. Per Arne skal ha fokus på multiple datasourcing, big data og predictive/advanced analytics.


TNS

Inghild Härström

Inghild Härström (29) – er ansatt som forretnings-utviklinger/konsulent i kvalitativt analysesenter. Inghild har bakgrunn som sosialantropolog, med en master i HR, organisasjon og ledelse med fordypning i markedsføring. Hun har tidligere jobbet som salgsleder og regional leder innen lederutvikling for direktører og toppledere.


Clear Channel

Christina Smitt

Christina Smitt (33) – har jobbet 5 år i Opinion som rådgiver og moderator med hovedvekt på kvalitative metoder. Nå går veien videre til Clear Channel som analyse- og markedssjef hvor hun skal jobbe med markedsanalyse, innsikt og merkevarebygging. Christina har ellers en master i Marketing Research, Communication and Management fra Copenhagen Business School og har lang erfaring innen mediesalgs- og eventbransjen.


Ringnes-AS-logo

Gry Elisatbeth Soloy grey

Gry Elisabeth Soløy – har startet som ny Senior Insights Manager i Ringnes. Hun bringer med seg mer enn 20 års erfaring med markeds-analyse, og kommer fra stillingen som Senior Research Executive i Ipsos hvor hun primært har jobbet innenfor FMCG. Hun har tidligere arbeidet i TNS Gallup og Intera ResearchLab.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Verian «vant valget» med årets laveste avvik

Vi har snakket med Ole Fredrik Ugland, forskningsleder på politikk og velgeratferd i Verian, om hva han tenker om resultatene.

Bransjenytt, Fagartikkel, Tema-artikkel

Valgmøte i ny drakt

Det var nærmere 200 besøkende, og god stemning på Trekanten Bar da SAF sitt tradisjonelle valgmøte ble arrangert en helt ny…

Bransjenytt, Bransjestemmer

Fullt hus under Politiske briller 2025

Fullt hus, ferske tall og et panel i toppform. Politiske briller 2025 ble nok en gang et høydepunkt i forkant av…

Bransjenytt