Annonse

Advertisement

Nytt om navn: 2-2016

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Ipsos, hos Epinion, TNS, Clear Channel og Rignes.

Ipsos

Jørgen Holbæk-Hanssen

Jørgen Holbæk-Hanssen (31) – er ansatt som konsulent i Ipsos’ avdeling for Forskning, politikk og samfunn. Han er utdannet statsviter med fordypning innen valgforskning. Jørgen har yrkes-erfaring fra Seksjon for valg og lokaldemokrati i Kommunal- og moderniseringsdepartementet, NAV Pensjon og Respons Analyse. I Ipsos vil Jørgen arbeide med prosjekter for både offentlige og private kunder, med hovedvekt på politiske analyser og kvantitative samfunnsundersøkelser av ulike typer.


Epinion

Per Arne Normann

Per Arne Normann – er ansatt som konsulent og business analyst. Han har en master i statsvitenskap (sammenliknende politikk) fra UiB og kommer fra en stilling som junior konsulent i Epinion. I studietiden jobbet han i Skatteetaten og som undervisningsassistent i samfunnsvitenskapelig metode. Per Arne skal ha fokus på multiple datasourcing, big data og predictive/advanced analytics.


TNS

Inghild Härström

Inghild Härström (29) – er ansatt som forretnings-utviklinger/konsulent i kvalitativt analysesenter. Inghild har bakgrunn som sosialantropolog, med en master i HR, organisasjon og ledelse med fordypning i markedsføring. Hun har tidligere jobbet som salgsleder og regional leder innen lederutvikling for direktører og toppledere.


Clear Channel

Christina Smitt

Christina Smitt (33) – har jobbet 5 år i Opinion som rådgiver og moderator med hovedvekt på kvalitative metoder. Nå går veien videre til Clear Channel som analyse- og markedssjef hvor hun skal jobbe med markedsanalyse, innsikt og merkevarebygging. Christina har ellers en master i Marketing Research, Communication and Management fra Copenhagen Business School og har lang erfaring innen mediesalgs- og eventbransjen.


Ringnes-AS-logo

Gry Elisatbeth Soloy grey

Gry Elisabeth Soløy – har startet som ny Senior Insights Manager i Ringnes. Hun bringer med seg mer enn 20 års erfaring med markeds-analyse, og kommer fra stillingen som Senior Research Executive i Ipsos hvor hun primært har jobbet innenfor FMCG. Hun har tidligere arbeidet i TNS Gallup og Intera ResearchLab.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Bransjens omsetning og lønnsomhet i 2024: Et tøft år for fullservice-selskapene, fortsatt vekst for datainnsamlingsbyråene

Bransjen vokste totalt sett med 0,3 % fra 2023 til 2024, noe som er lavere enn den generelle veksten i fastlandsøkonomien…

Bransjenytt

Analysedagen 2025 i bilder

Bransjenytt, Jobb-karriere

Analysedagens prisdryss 2025

De tre prisene Årets innovatør, Årets talent og selveste rosinen i pølsa, Årets markedsanalytiker ble delt ut. Og i tillegg fikk…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere