Den faglige delen av arrangementet ble samlet under temaet «LIKE ME», og problemstillingene var knyttet til våre vaner og bruk av nettet på ulike måter. De fire gruppene som presenterte resultater fra rykende ferske studier, hadde lagt seg på et høyt prestasjonsnivå. Med egenproduserte videoer, animasjoner og spenstige overganger, fikk kundene og alle ansatte morsom og lærerik innsikt i ulike sider av folks bruk av nettet.
I studien FRAKOBLET hadde gruppen fulgt 3 familier en hel uke uten nettilgang. I studien LIKE ME hadde markedsanalytikerne våre undesøkt ulike sider av vennskap på nett. I studien MERKEVARER I TWITTERSTORM hadde vi fulgt merkevarene Coop og Norwegian på Twitter over en lengre periode i 2014, og målt effekter av hendelser knyttet til Nortugs sponsorat og lanseringen av Dreamliner flyene til Norwegian.
I den siste studien, NÅR NETTET TAR TIDE, hadde gruppen fokusert på hvilke prioriteringer folk har for sin nettbruk.
I løpet av kvelden fikk kundene også delta i en fysisk smakstest av yoghurt, samt kartlegge sin egen nettprofil. Hvem er jeg på nettet: – en skaper – en kommentator – en tilskuer eller blir jeg karakterisert som inaktiv?
Festkomiteen hadde lagt seg på linjen «lounge med kortreist mat» og engasjert Maschmanns Matmarked i kvartalet bortenfor våre egne lokaler i Karenslyst allé. Slik støttet arrangementet også opp om det lokale næringslivet på Skøyen, et område som nå har utviklet seg til å bli en egen bydel i Oslo.