LIKE ME! – om alltid å være pålogget

Å få de siste tingene på plass etter en flytting tar sin tid. Derfor ble Ipsos MMIs «offisielle» innflyttingsfesten først avholdt i januar 2015. Fordelen var at utsettelsen ga de ansatte god tid til å forberede det faglige programmet.

Tom Hansen

Om forfatteren

Den faglige delen av arrangementet ble samlet under temaet «LIKE ME», og problemstillingene var knyttet til våre vaner og bruk av nettet på ulike måter. De fire gruppene som presenterte resultater fra rykende ferske studier, hadde lagt seg på et høyt prestasjonsnivå. Med egenproduserte videoer, animasjoner og spenstige overganger, fikk kundene og alle ansatte morsom og lærerik innsikt i ulike sider av folks bruk av nettet.

I studien FRAKOBLET hadde gruppen fulgt 3 familier en hel uke uten nettilgang. I studien LIKE ME hadde markedsanalytikerne våre undesøkt ulike sider av vennskap på nett. I studien MERKEVARER I TWITTERSTORM hadde vi fulgt merkevarene Coop og Norwegian på Twitter over en lengre periode i 2014, og målt effekter av hendelser knyttet til Nortugs sponsorat og lanseringen av Dreamliner flyene til Norwegian.

I den siste studien, NÅR NETTET TAR TIDE, hadde gruppen fokusert på hvilke prioriteringer folk har for sin nettbruk.

I løpet av kvelden fikk kundene også delta i en fysisk smakstest av yoghurt, samt kartlegge sin egen nettprofil. Hvem er jeg på nettet: – en skaper – en kommentator – en tilskuer eller blir jeg karakterisert som inaktiv?

Festkomiteen hadde lagt seg på linjen «lounge med kortreist mat» og engasjert Maschmanns Matmarked i kvartalet bortenfor våre egne lokaler i Karenslyst allé. Slik støttet arrangementet også opp om det lokale næringslivet på Skøyen, et område som nå har utviklet seg til å bli en egen bydel i Oslo.

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Slik var Analysedagen 2022: Arena for læring, inspirasjon og relasjonsbygging

Torsdag 3. november samlet 160 kunnskapshungrige bransjefolk seg på Røverstaden i Oslo for å være med på årets største møteplass for…

bransjenytt

4 raske med 5 fine bransjefolk

Vi snakket med fem av deltakerne på Analysedagen 2022 og fikk deres umiddelbare inntrykk. Se video her.

bransjenytt

Slik vokste Pollstat med 150% fra 2020 til 2021

- Det er alltid mulig å gjøre ting annerledes, sier Pål Listuen.

bransjenytt