Annonse

Advertisement

Elisabeth Haug vant Strategiprisen 2025!

Her får du juryens begrunnelse:

Årets vinner av Strategiprisen har utmerket seg som en strategisk leder med en sjelden evne til å kombinere innovasjon, forretningsforståelse og gjennomføringsevne.

I en tid preget av høy konkurranse og store endringer, har hun vist hvordan tydelig strategisk tenkning kan skape bærekraftig vekst og transformasjon – også i bransjer der rammene er i konstant bevegelse.

Gjennom roller i selskaper som har preget norsk teknologi- og tjenesteutvikling, og nå i lederrollen for en virksomhet i sterk vekst, har Elisabeth Haug demonstrert at strategi ikke trenger å være verken fjern eller komplisert. Tvert imot: Den kan være både visjonær og jordnær – med kunden i sentrum og teknologien som verktøy.

Elisabeth har vært en sentral drivkraft bak utviklingen av nye forretningsmodeller, og har ledet virksomheter gjennom krevende strategiske skifter – med imponerende resultater. Gjennom klare prioriteringer og helhetlig tenkning har hun vist hvordan strategi kan gjøre en reell forskjell – for virksomheten, for kundene og for bransjen.

Lederskapet preges av tydelighet, mot og evne til å skape retning. Og ikke minst: av evnen til å inspirere.Inspirere kolleger, samarbeidspartnere – og en hel bransje – til å tenke større.

Årets vinner representerer en ny generasjon strategiske ledere som forstår samspillet mellom merkevare, teknologi, kultur og kommersiell vekst. Hun er en leder som ikke bare utvikler strategi – men realiserer den med presisjon og effekt.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Lene Leikvoll om ledelse, Kantar og bransjens fremtid

Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Strategiprisen 2025: Hvem setter standarden og fortjener anerkjennelsen som Norges skarpeste strateg?

Strategi- og analyseforeningen i Norge introduserer nå “Strategiprisen” – en prestisjetung utmerkelse som vil hedre de mest fremragende strategiske hodene i…

Bransjenytt

Hvor står analysebransjen nå? En ærlig samtale mellom den aller første vinneren og fjorårets vinner av «Årets markedsanalytiker».

Hvert år deler Strategi- og analyseforeningen ut prisen Årets markedsanalytiker. Prisen deles ut på Analysedagen (MAD) og skal blant annet gå…

Bransjestemmer, Jobb-karriere