2017 har vært tilfredsstillende med hensyn til utvikling i faglig nivå, administrasjon og økonomi. Antall betalende medlemmer endte på 742.
Det ble i 2017 gjennomført 11 aktiviteter. Foreningen får gode tilbakemeldinger på kvalitet på seminarene. Styret er meget tilfreds med det arbeidet som legges ned av frivillige og tillitsvalgte i Analysen og i faggruppene.
Regnskap
Omsetningen i 2017 var på rundt to mill., med et overskudd på drøye 31.000.
Balansen viser en egenkapital i foreningen på rundt en mill. ved utgangen av året, som er en god buffer og gir rom for investeringer til å videreutvikle NMF
Ny strategi
Styrets arbeid vil i tiden fremover fortsatt dreie seg om å gjøre foreningen mer relevant og mer synlig, og det er viktig å bli mye tydeligere på sin rolle i markedet. Styret ønsker at foreningen kan spille en viktig rolle i fagmiljøet for markedsanalyse, men også andre fagområder hvor analyse er viktig i fremtiden. Styret mener at foreningen må bli dyktigere til å rekruttere og engasjere medlemmer som er faglig opptatt av digitale informasjonsstrømmer og analyse av disse for bruk i markedsføring, både strategisk og taktisk.
I 2018 skal det jobbes med å utvikle ny strategi og merkevareplattform for NMF. Det skal utvikles en digital strategi for foreningen og konseptualisering av et nytt kurstilbud står på trappene. Det er inngått samarbeid med andre relevante foreninger for å lage felles møteplasser for medlemmene på tvers av bransje.
Årsmøtet tok planene til orientering, men oppfordrer Styret til å ha nøye fokus på risikofaktorer.
Møteleder Hans. A. Borgen avsluttet med å klubbe inn et samlet styre og takket de fremmøtte for deltakelse og engasjement.
NMFs styre for 2018:
Styreleder:
Rachel Øverås, Supertanker
Styremedlemmer:
Jørn Olsen, ProntoTV
Thomas Storheill, Telenor
Eva Hagan, Starcom
Jørgen Hafstad Bang, Opinion
Thea Fredheim Lian
Varamedlemmer:
Anders. M. Mamen, Kantar TNS
Heidi Thomassen, Medicacom