Innhold på nye veier

26. februar

Innhold på nye veier

Mediefrokost

Denne morgenen vil du få gode foredrag om hvordan medieaktører- og byråer har suksess med nye løsninger for distribusjon og innhold. Vi starter seminaret med det siste innen Podcast. Det er mye snakk om forsinket seing på TV, men ikke like mye om hva «forsinket lytting» og podcast har å si hvordan radiolytterne flytter på seg. I foredraget om måling av digital effekt får vi innsyn i den komplette digitale kundereisen og hvilke eksponeringer som faktisk bidrar til konvertering, ikke bare last click. Sist men ikke minst, vil vi få en innføring i den såkalte sosiale innholdsrevolusjonen, hvordan kan en lage og distribuere innhold som tar av i sosiale medier. 

 

Frokostseminar 26. februar kl. 08:30 – 10:00

Sted: KS Agenda Møtesenter, Haakon VIIgt 9

Pris: Gratis for medlemmer – kr. 750 eks mva for ikke medlemmer

 

PROGRAM

08:15 Registrering og frokost

 

08:30 Viktig melding: Lytt til podcast!Per Henrik Stenstrøm, Programdirektør P4

Hvilken trendnisse kunne spådd at radioteater og hørespill skulle gjenerobre verden? Skjer’a når tidsforsinket lytting er den nye hypen? Er live radio truet av podcaster eller er det ja takk, begge deler?

Per Henrik StenstromPer Henrik Stenstrøm er programdirektør i P4 og en ettertraktet foredragsholder. Stenstrøm har bred medieerfaring og den tidligere radio- og tv-programlederen har jobbet i alt fra NRK Dagsrevyen og TV2 Hjelper Deg til Vi Menn og Se og Hør. Han er levende opptatt av lyd og mener i fullt alvor at radio er det tenkende menneskets fjernsyn!

 

 

09:00 Dagens bransjestandard for måling av digital effekt er feilHvordan foregår forbrukerens reise frem til et kjøp på nett – og hvem skal ha æren for et salg?

Pia Sandnes Mensvik, Rådgiver Digitale Medier MediaCom

Ofte blir «last click» tildelt 100% av effekten av et salg. Med andre ord vil ingen av de tidligere eksponeringene eller interaksjonene i kundereisen bli anerkjent som en del av kjøpet. Pia vil presentere et case for BN Bank og Storby, der de ved hjelp av cookieinformasjon har fått innsyn i den komplette digitale kundereisen og hvilke eksponeringer som faktisk bidrar til konvertering. Ved hjelp av såkalt “attribution modeling” viser caset store forskjeller i effektfordelingen der display bl.a. ble undervurdert med hele 35%. I tillegg viste analysen at Storby leverte 50% mer volum enn sine konkurrenter til 13% høyere kost.

Pia Sandnes Mensvik

Pia Sandnes Mensvik har vært i MediaCom i litt over 3 år og jobber i dag som digital rådgiver. Hun er lidenskapelig opptatt av mulighetene innenfor digitale flater og hvordan koble disse mest mulig effektivt sammen med andre markedsføringskanaler for å oppnå det beste resultatet for kunden. Pia vant i 2013 gull i Mediestragiprisen og sitter i årets Gulltaggen jury for Information- kategorien.

 

 

09:25 Pause

 

09:35 Sosial innholdsrevolusjon –Tore Andre Godager, Digital Direktør Egmont Publishing

Det pågår nå et stor omveltning i hvordan innhold blir distribuert, kommentert og delt. For å lykkes med å skape en digital tilstedeværelse, må du forstå hva som skjer og hvordan du kan gjøre noe med det. I tillegg vil hemmeligheten bak Superlike bli avslørt – det vil si hvordan skaffe 1 million ukentlige lesere, på bare 3 måneder.

Tore Andre GodagerTore Andre Godager, digital direktør og ansvarlig redaktør i Egmont Publishing, har bygget opp en rekke av Norges største nettsteder bla QXL, Aftenposten, Gulesider og Klikk.no. Han står også bak Superlike.no, og vil dele innsikt om sosial publisering og muligheter fremover.

 

 

10:00 Takk for i dag!