Markedsføring basert på mobil

13. oktober

Markedsføring basert på mobil

Hvordan skape engasjement på mobil?

Markedsføring og markedsanalyse gir nye muligheter til å engasjere kunder, lære av deres adferd og selge produkter og tjenester. Mange bruker mobilen og søker informasjon når vi handler i fysiske butikker. Hvilke muligheter finnes for å koble digital og fysisk handel for å skape en enhetlig kundeopplevelse eller vise reklame som kun er relevant for deg på en skjerm inne i butikken? Også innen markedsanalyse ser vi at mobil blir viktigere. Mobil er velegnet til å samle inn data som er relevante i en konkret situasjon. I løpet av dette frokostmøtet får du høre to foredrag om hvordan du kan bruke mobiltelefonen for å engasjere kunder.

 

Tid og sted: KS Agenda Møtesenter, Haakon VIIgt 9, tirsdag 13. oktober kl. 08:30 – 10:00

Pris: Gratis for medlemmer – kr. 750 eks mva for ikke medlemmer

 

Hvordan drive målrettet markedsføring med mobil ved hjelp av beacons?

ulrik proitzKontekst og situasjon er viktig for at reklame oppfattes som relevant. Spørsmålet er hvordan vi kan hjelpe kunder å knytte offline adferd med online muligheter. Pinch er en slik teknologi. I dag er vi kjent med online retargeting basert på cookies og søk. Pinch gjør dette nå mulig på mobilen, som f.eks. i digitale reklameskjermer i kjøpesenter og online handel basert på din offline adferd. Med denne teknologien blir det mulig å koble online og offline handel i en relevant kontekst.

Ulrik Prøitz er en av gründerne av fluxLoop som har skapt tjenesten Pinch. Pinch benytter beacons for å høste offline data om brukers lokasjon og for å skape unike digitale brukeropplevelser.

 

Hvordan bruke mobil til å samle data for å forstå kundene?

Trine Dale TNSMobilen har vi alltid med oss. Den har blitt et viktig verktøy for å samle data og forstå kunder. De nye mulighetene som mobiltelefonen gir krever at vi som markedsanalytikere og markedsførere tenker nytt. Trine har jobbet med å se på mulighetene som et verktøy for å en bedre forståelse av kunder når de handler og hvordan vi kan fange relevante data av god kvalitet.

Trine Dale jobber med datakvalitet i TNS Gallup og er opptatt av hvordan mobiltelefonen kan brukes til å forbedre markedsanalyse.