Lyd og datafangst
Tid: Fredag 9. desember kl. 08:00 – 10:00
Sted: Westerdals Oslo ACT, Campus Fjerdingen. Christian Kroghsgt. 32, 0186 Oslo
Pris: Gratis for medlemmer i NMF – Ikke medlemmer kr. 750 + mva
Lyd og datafangst i markedsføring
Ikke bare fanger lyd oppmerksomhet, det brukes også i markedsføring for å påvirke beslutningsøyeblikket og bygge lojalitet. Det dreier seg om å fremheve budskap og skape opplevelse gjennom å stimulere hørselssansen. Bruk av rask musikk har for eksempel vist seg å føre til at kundene bruker mindre tid i butikken, lyden kaffemaskinen lager påvirker smaksopplevelsen av kaffe, og høy musikk i raskt tempo fører til at kunder spiser raskere og mindre på McDonalds.
Dette feltet er knyttet opp mot sensorisk markedsføring. Frokostseminaret om lyd og datafangst i markedsføring fokuserer på hvordan vi kan måle effekten av lyd i markedsføring.
PROGRAM
08:00 Registrering og frokost
08:15 Introduksjon – Førsteamanuensis Asle Fagerstrøm, Westerdals Oslo ACT
08:20 Bruk av lyd i markedsføring: Case IKEA -Tom Blomberg, Administrerende direktør i Lydbox AS
08:50 Sound experiments: Measuring sonic influences on customers in various industries– Førsteamanuensis Klemens Knoeferle, Handelshøyskolen BI
09:20 Avslutning med spørsmål – Førsteamanuensis Ragnhild Eg, Westerdals Oslo ACT
09:45 Slutt