Kurs: Dataformidling

2. februar

Kurs: Dataformidling

Lær å presentere data slik at de blir forstått!

Det er krevende å formidle data og innsikt fra undersøkelser. Hvordan formidle slik at analysene blir forstått og tolket riktig? Vi som jobber som markedsanalytikere har lært gjennom prøving og feiling. Likevel opplever vi at det er vrient å nå frem med budskapet. Når vi formidler må vi stadig spørre oss selv: Hvordan trekke ut innsikt fra data og kommunisere slik at de blir forstått?

Magali Børsum er ekspert på dataformidling. Hun har utviklet en systematisk og strukturert metode for å formidle data og analyse. I dette kurset lærer du hvordan du kan kommunisere på en tydelig måte som engasjerer publikum. Hvordan tall, visualisering og tekst kan få budskapet til å henge sammen. Dette er en kunst som du kan lære.

Tid: 2. februar – kl. 8:30 – 13:00
Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3
Pris eks mva: Medlemmer kr. 2.950 – Ikke medlemmer kr. 3.750

 

På kurset lærer du: 

    • Formidle datadrevne historier
    • Visualisere data som formidler innsikt
    • Formulere budskap som støtter historien

 

Kurset består av både metode, praktiske tips og øvelser. Det vil gjøre deg i stand til å utvikle dine maler i presentasjoner slik at du kan kommunisere mer effektivt med data – og du får kunnskap som hjelper deg å veilede andre.

 

Magali Børsum er daglig leder i Datatrotters og konsulent innen formidling av kvantitativ informasjon. Hun har lang erfaring med kurs, blant annet for konsulenthus og store bedrifter. Hun har tidligere jobbet i selskap som Accenture og L’Oreal, men også bakgrunn fra kunst, litteratur og storytelling. Se her for mer informasjon.