Merkevarebygging – Innovasjon

22. oktober

Merkevarebygging – Innovasjon

Oppfølging fra konferansen Merkevarebygging i juni

Etter heldagskonferansen «Merkevarebygging» i juni fikk vi flere tilbakemeldinger om at tematikken var spennende, og noe flere ønsket å få mer innsikt i. På dette frokostseminaret vil BrandLab gi oss innsikt i det eksterne perspektivet ved å fortelle oss om hvordan arketyper og grunnhistorier kan rette merkevarens innovasjonsarbeid. Og fra TINE vil vi høre hvordan de har oppnådd vekst og konkurransekraft ved å bygge innovasjonskompetanse i verdensklasse.

Frokostseminar 22. oktober kl. 08:30 – 10:00 – Sted: Kommer!!

Pris: Gratis for medlemmer – kr. 750 eks mva for ikke medlemmer

 

Herskerne, magikerne og hvermansens innovasjoner

Monna Nordhagen, konsulent og partner i BrandLab

Monna er strategisk rådgiver og partner i Brandlab Oslo. Hun har et spesielt fokus på sammenhengen mellom forretningsstrategi og merkevarestrategi, og jobber tett med organisasjoner som legger merkevaren i front for å stimulere til positiv endring i både strukturen og kulturen. Hun skal snakke om arketyper og grunnhistorier som bakteppe og springbrett for merkevarers innovasjonsarbeid.

Monna er seriegründer og har i tillegg til rådgivning jobbet med forretningsutvikling, salg, markedsføring og generell ledelse. De siste 10 årene har hun vært med å etablere bygge opp Brandlab til ett av Norges største designbyråer med et tilhørende sterkt rådgivermiljø. Her har hun har blant annet ansvar for metodeutvikling som i Brandlab innebærer et solid faglig/akademisk fundament for alle prosesser og råd, og et tett integrert samarbeid mellom miljøene som tradisjonelt kalles det kreative og det strategiske.

 

Hemmeligheten bak innovasjonene folk snakker om

Hege Homlong, Direktør Vekst og Utvikling Henriette Haugen Bale, Leder avdeling kompetanse, TINE

TINE har satset stort på innovasjonskompetanse, og har reist ut i verden for å lære av de beste kompetansemiljøene på innovasjon. De er opptatt av å skape verdi både for forbruker, sine kunder og sine samarbeidspartnere – i tillegg til seg selv. Vi skal få høre litt om hvordan TINE jobber med bl.a. Doblin metoden og noen konkrete eksempler – som de fleste nok kjenner igjen.

Hege Homlong er Direktør for området Vekst og utvikling i TINE og har jobbet med merkevarebygging og innovasjon i TINE i 17 år. Hun leder et team på fem personer som bl.a. jobber med nye innsiktsmetoder, innovasjonsprosesser, tjenesteinnovasjon og konseptutvikling. Henriette er Leder for avdelingen Kompetanse, hvor hun bl.a. har ansvar for innovasjonskompetanse i TINE.