Analysedagen 2022

3. november

Analysedagen 2022

Vår store bransjedag - læring, innsikt og inspirasjon. OG om kvelden blir det fest! Påmelding til fest kommer snart..

Pris
medlem

2950,-

Meld på

Pris ikke
medlem

3950,-

Meld på

Torsdag 3 november går Analysedagen av stabelen på Røverstaden – dette er årets største møteplass for oss som jobber med å forstå kunder og forbrukeratferd. Dagen byr på læring, innsikt og inspirasjon. Og om kvelden blir det fest!

Enten du jobber i analysebyrå eller er bruker av markedsanalyse er dette en dag som vil gi deg stort faglig utbytte og nye spennende kontakter.

Vi starter med lunsj, før vi har både felles foredrag og sesjoner. Fagdagen avsluttes rundt kl 17:45, men så rigges det om til fest!

Et godt faglig program, stands, konkurranser, priser og fest er kjennetegnet til Analysedagen (MAD). Du vil få en unik mulighet til å bli kjent med nye personer i bransjen og utvide nettverket ditt – og møte gamle kjente.

 

Priser:
Dagkonferansen: kr. 2.950 + mva (medlem) kr. 3.950 + mva (ikke-medlem) Bedriftstilbud: 4 deltakere til prisen for 3 på dagkonferansen!
Bransjefest: kr. 950 + mva (medlem) kr. 1.050 + mva (ikke-medlem). KREVER EGEN PÅMELDING – KOMMER!

Sted: Fagdag og fest – alt samlet på Røverstaden i Munkedamsveien 15, under Konserthuset

 

Ønsker du å være utstiller, ta kontakt på admin@analysen.no for informasjon og priser!

Programkomiteen jobber med å sikre seg de riktige foredragsholderne og vi fyller på fortløpende. Disse er allerede på plass (rekkefølgen er foreløpig helt tilfeldig):

 

PROGRAMINNHOLD:

Data visualization and the ripples that last – Angella Morelli, CEO and co-funder of InfoDesignLab

A participatory approach is the foundation for building design solutions that empower citizens, policymakers, experts and non-experts to make informed decisions. Angela will guide us through the journey of co-designing data visualizations that present information in effective ways in order to capture the imagination of an audience.

Angela Morelli is the CEO and co-founder of InfoDesignLab. From climate change to health, she has worked with a wide range of scientific organisations and professionals including the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), the European Environment Agency, the Norwegian Institute of Public Health, the Center for Climate Research in Norway and the World Meteorological Organization. Angela gained her MA in Information Design from Central Saint Martins in London. She is a lecturer and an international speaker. She was named a 2012 Young Global Leader by the World Economic Forum thanks to her commitment in communicating the science of Water Footprint through information design and data visualization.

 

Hva skaper egentlig oppmerksomhet? – Hanna Sandström og Ove R. Christensen, Insight & Effect managers i Schibsted

Schibsted har sammen med Eye-tracking selskapet Tobii Pro gjennomført en studie i oppmerksomhet. Hvorfor? Jo, for hvert år investerer Norske annonsører milliarder av kroner i reklame, med det formål å skape en eller annen effekt, og en forutsetning for i det hele tatt å kunne skape en effekt er å få oppmerksomhet. Reklame som ikke blir lagt merke til, kan ikke skape noen effekt. Vårt ønske med studiet var å finne svar på hva som skal til for å fange og holde på oppmerksomheten på digitale flater. På Analysedagen 2022 deler vi våre resultater og læringspunkter med dere.

Ove R. Christensen er Insight & effect manager i Schibsted og har en lang fartstid innen markedsanalyse og markedsføring fra tidligere roller i Aftenposten og Telenor. Hanna Sandström er Insight & effect manager i Schibsted og har en bakgrunn innen markedsanalyse som rådgivere i Mediacom og Omnicom.

 

Jakten på nøkkelinnsikten – Anne Gro Johansen, Kreativ forretningsutvikler i Willder

Dette innlegget vil gi oss en forståelse av hvor viktig det er å jobbe riktig med innsiktsinnhenting og finne nøkkelinnsikten som man kan skape gode innovasjoner av. Anne Gro vil presentere ulike eksempler fra hennes lange fartstid med å jobbe innovasjon og utvikling – både fra store etablerte selskaper så vel som fra en startup side.  »

Anne Gro Johansen jobber som kreativ forretningsutvikler hos Willder Strategy. Hun har 20 års erfaring innen innovasjon og merkevarebygging fra noen av Norges sterkeste merkevareaktører, inkludert TINE, REMA1000, Orkla og sine egne start-ups.

 

Hemmeligheten bak en god formidler – Jan Svaheim, Formidlingstrener i Bedre Formidler og event produsent.

Du har hørt det før – ord forandrer verden. Gode formidlere blir lyttet til og trodd på, og nettopp derfor har dine ord og måten disse blir formidlet på store konsekvenser for din bedrift og din fremtid. Hvordan ville din verden se ut om dine ideer og ditt budskap får den absolutt beste sjansen til å overleve? Hva er da det aller viktigste du kan gjøre som formidler? Den store hemmeligheten bak en god formidler vil garantert overraske mange.

Jan Svaheim er en av Norges mest ettertraktede formidlingstrenere og en profil i kommunikasjonsbyrået Bedre Formidler. Fra scenen eller foran kamera holder han inspirerende foredrag, og bak kamera leder han live-, stream- og hybridproduksjoner som løfter frem andre formidlere.