Nytt om navn 1-2018

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar TNS, Ipsos, Norstat, Opinion, Polling & Statistics, SpareBank1 og Sponsor Insight.

 

Norstat Group Logo 4c positiv blogg

MarteOiene

Marte Øiene er ansatt som ny Salgssjef i Norstat Norge AS. Hun har bakgrunn fra mediebransjen og har i de siste årene jobbet med nyrekruttering og lojalitet i Morgenbladet. Marte er utdannet siviløkonom med spesialisering i markedsføring.

 

Leif Olav Brenden

Leif Olav T. Brenden er ansatt som prosjektleder i Norstat Norge AS og kommer fra stillingen som prosjektkoordinator i samme selskap, hvor han også har jobbet de siste 14 årene. Han er utdannet Barne –og ungdomsarbeider, men studerer for tiden også til en bachelorgrad i pedagogikk ved Høgskolen i Lillehammer. Når han ikke er på jobb, dyrker han blant annet sine interesser for sport, friluft, film/musikk eller kanskje prøve en ny øl fra et mikrobryggeri.

 

 

 

 

 


Kantar

Amund Braathen

Amund Bråthen er ansatt som seniorrådgiver fra 1. februar i år. Amund har de siste 10 årene jobbet i Norges Sjømatråd som Rådgiver og analytiker med fokus på Nasjonale og internasjonale konsument og dagligvare trender primært knyttet til sjømat. Han jobbet også noen år som Markedssjef for Torskfisk. Før dette jobbet han som seniorrådgiver i TNS Gallup, med nasjonale og internasjonale kunder med fokus på reklame, kommunikasjon og merkevarebygging. Amund er Siviløkonom og Cand. Merc. fra Norges handelshøyskole.


Ipsos

Daniel Ritland Hernes

Daniel Ritland Hernes  er ansatt som Research Executive i Ipsos, avdeling Public Affairs/Forskning, politikk og samfunn. Han har tidligere jobbet som prosjektmedarbeider i Opinion, og som Skolebesøker for Universitetet i Oslo. Daniel har Bachelorgrad i sosiologi fra NTNU, og UC Berkeley i USA, og mastergrad i sosiologi fra Universitetet i Oslo. Han er også utdannet prosess- og prosjektleder fra Emergence School of Leadership i Oslo.

 

 


Opinion logo

Sara Thorvik Andersson

Sara Thorvik Andersson kommer tilbake til Opinion, og begynner som seniorrådgiver i selskapet medio august. Sara kommer fra stillingen som seniorkonsulent i IPSOS MMI, hvor hun har vært i 4,5 år, før dette jobbet hun i 3 år i Opinion som markedsanalytiker. Sara har en Master i sosiologi fra Universitetet i Oslo.


Polling Statistics

Karoline Lie Wee

Karoline Lie Wee kommer fra Emergence School of Leadership, og fullfører i disse dager sin eksamen i prosjekt- og prosessledelse. Hun får stilling som prosjektleder i Polling & Statistics AS, og Pål Listuens nye analyseselskap vokser dermed fra to til tre.


 

Sparebank1 NordNorge

Ida Susann Svensson

Ida Susann Svensson er ansatt som analytiker i SpareBank1 Nord-Norge. Her skal hun blant annet jobbe med analyse for å optimalisere kundereiser og relevante initiativ for bankens kunder. Hun kommer i fra en stilling som forbrukeranalytiker i Norges sjømatråd.


 


Sponsor Insight Logo

Thea Fredheim Lian

Thea Fredheim Lian gleder seg til å begynne som markedsanalytiker i Sponsor Insight. Tidligere har Thea jobbet i Advicia, VG og FINN, og hun er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI Oslo. Hun er også aktiv i styret til NMF og i komiteen til Markedsanalysens Dag.

 

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Årets talent: Alexandra Palm

På Analysedagen 3. november ble det tradisjonen tro delt ut flere priser. Alexandra var en av dem som fikk sole seg…

bransjenytt, jobb-karriere

Fred Selnes er utnevnt til æresmedlem!

For sitt mangeårige arbeid med å løfte og fremme markedsføring og analysefaget, ble Fred Selnes, på Analysedagen, utnevnt til æresmedlem i…

bransjenytt, jobb-karriere

Årets markedsanalytiker: Pål Listuen

Pål Listuen har jobbet i bransjen siden tidlig på 90 tallet, og har hele tiden vært en svært synlig person. På…

bransjenytt, jobb-karriere