Annonse

Advertisement

Godt nytt år! Velkommen til et spennende 2025 med SAF

Starten på et nytt år er alltid spennende, det er blanke ark og nye muligheter, en ny start - også for analysebransjen.

Anita Lynne

Styreleder i Strategi- og analyseforeningen og Kvalitativ leder i Respons Analyse

2024 var et år med blandede følelser for en del i bransjen. Vi har møtt utfordringer og usikkerhet, men også sett hvordan vi sammen har klart å tilpasse oss, finne nye løsninger og videreutvikle både metoder og effektivisere arbeidsmåter.

Når vi nå går inn i 2025, føler jeg på en forsiktig optimisme. Jeg ønsker meg et år med både vekst og dypere innsikt. Markedsanalyse handler om mer enn tall og data – det handler om å bidra til bedre beslutninger, større forståelse og et samfunn som fungerer bedre for oss alle.

En av de største driverne for utvikling i vår bransje er jo kunstig intelligens. AI åpner nye muligheter for å effektivisere og forbedre hvordan vi jobber. Men selv AI har sine begrensninger, derfor et det viktig at verktøyene våre også tar utgangspunkt i det dypt menneskelig.

Vi i Strategi- og analyseforeningen har mye spennende på programmet i år! Fra våre populære frokostseminarer og kurs til våre store arrangementer – Strategidagen 15. mai, Folks Medievaner i slutten av september og Analysedagen 6. november – vil vi fortsette å være en arena for læring, deling og nettverksbygging.

Jeg vil også oppfordre deg til å følge med på vår nettside, der vår dyktige redaksjon publiserer nye artikler hver uke.

Så la oss gå inn i 2025 med entusiasme og nysgjerrighet med fokus på teknologi som verktøy, og det menneskelige perspektivet i sentrum. Jeg håper å se dere på våre arrangementer, høre fra dere om hva dere ønsker fra oss, slik at vi kan jobbe sammen for å videreutvikle bransjen.

Da er det bare å ønske dere et inspirerende og innsiktsfullt nytt år, jeg gleder meg!

Anita

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Lene Leikvoll om ledelse, Kantar og bransjens fremtid

Kantar-leder Lene Leikvoll gjester Lederliv, og snakker om analysebransjen, Djuice-exiten – og hvordan hun nærmest ble lurt inn i sjefsstolen. Her…

Bransjestemmer, Jobb-karriere

Hva driver merkevarevekst? Et komplekst landskap for CMO-er

Markedsføringsledere (CMO-er) står overfor en krevende utfordring: Hva er de mest effektive strategiene for å drive merkevarevekst? Dette spørsmålet har vært…

Bransjestemmer, Fagartikkel, Tema-artikkel

Derfor lanserer TINE den grønne melka

- En utrolig viktig og spennende lansering for TINE, sier Amna Qureshi Miltvedt i TINE.

Bransjestemmer, Tema-artikkel