Annonse

Advertisement

Fullt hus under Politiske briller 2025

Fullt hus, ferske tall og et panel i toppform. Politiske briller 2025 ble nok en gang et høydepunkt i forkant av valget.

Natalie Melleby

I redaksjonen for analysen.no og salgs og markedssjef i Norstat

Det var fullt hus da Norstat inviterte til årets utgave av Politiske briller – en kveld som kombinerte humor, uventede spørsmål og et panel som leverte til fulle. I panelet satt partileder Guri Melby (V), arbeids- og inkluderingsminister Tonje Brenna (Ap), politisk redaktør Frithjof Jacobsen og Aftenpoddens Sarah Sørheim, med Nils Brenna som programleder.

Gjennom kvelden ble publikum presentert for ferske tall fra Norstat, som både skapte latter og gjenkjennelse i salen. At Jens Stoltenberg fortsatt troner øverst som Norges mest populære politiker var neppe en overraskelse, men at Mimir Kristjánsson tok andreplassen, utløste stort engasjement. Tallene viste også at Trygve Slagsvold Vedum er politikeren flest kunne tenke seg å synge karaoke med. KrF-velgere peker seg ut som gruppen med størst sans for Donald Trump, mens befolkningen ellers er delt i synet på politisk korrekthet – fire av ti svarer ja, fire av ti nei, mens resten er usikre.

Panelet satte funnene inn i en større sammenheng og skapte en samtale som var både underholdende og tankevekkende. Stemningen holdt seg lenge etter at programmet var over.

Politiske briller har etablert seg som et fast høydepunkt på Norstats årlige kundefest og i forkant av valget – og årets utgave ble intet unntak. Vi ser allerede frem til neste gang.

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Verian «vant valget» med årets laveste avvik

Vi har snakket med Ole Fredrik Ugland, forskningsleder på politikk og velgeratferd i Verian, om hva han tenker om resultatene.

Bransjenytt, Fagartikkel, Tema-artikkel

Valgmøte i ny drakt

Det var nærmere 200 besøkende, og god stemning på Trekanten Bar da SAF sitt tradisjonelle valgmøte ble arrangert en helt ny…

Bransjenytt, Bransjestemmer

Strategi- og analyseforeningen og Mediebyråforeningen inngår samarbeid

SAF og Mediebyråforeningen går sammen for å styrke innsikt og analyse i medie- og kommunikasjonsbransjen. Målet er å samle miljøene tettere…

Bransjenytt