Annonse

Advertisement

Connected Life

TNS er i innspurten med rapporteringen av årets utgave av Connected Life-undersøkelsen. Her analyseres betydningen av framvekst av online-kanaler for forbrukeratferden i 50 land, tilsvarende 90 % av verdens online befolkning.

Svein Roar Hult

Om forfatteren

Et viktig trekk ved utviklingen, er at ehandel øker i hele verden. Dette gjelder også for Norge, som allerede ligger helt i toppen av verdens land når det gjelder ehandel. Smarttelefonen er en viktig driver av denne utviklingen. Smarttelefonen øker både tilgjengelig-heten av produkter og tjenester og av betalingsløsninger.

Så kunne en kanskje tro at ehandel vil ta over for fysisk handel? Mye tyder på at dette ikke vil skje. I stedet blir skillet mellom online og offline handel mindre tydelig for forbrukerne. En forventer å kunne starte en kjøpsreise online og avslutte den offline, eller omvendt. Resultatene tyder på at sømløs multikanalhandel vil vinne over enkanalhandel i framtida.

eCommerce

Annonse

Advertisement

Annonse

Advertisement

Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Analysebyrået DVJ etablerer seg i Norge

DVJ Insights satser tungt i Norden og åpnet nylig kontor i Norge. Vi tok en prat med eier og grunnlegger Lucas…

Bransjenytt, Jobb-karriere

Innsikt, teknologi og mennesker: Slik vil Kristin Rogge Pran styrke Verian i Norge

Verian har levert analyser og samfunnsinnsikt i Norge i snart 80 år. Nå har bergenseren Kristin Rogge Pran tatt over som…

Bransjenytt, Bransjestemmer, Jobb-karriere

Folks medievaner 2025: Fragmentering, oppmerksomhet og tillit

Seminaret «Folks medievaner 2025» samlet analysebransjen til en formiddag med åtte spennende og høyaktuelle innlegg om utvikling i nordmenns medievaner. Noen…

Bransjenytt, Tema-artikkel