Nytt om navn 2-2018

De siste bevegelsene i bransjen. Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar, Ipsos, Norstat, Respons, Nielsen og Carat

 






Ipsos  
Mads Motrøen Saera Khan

Mads Motrøen (31) er nyansatt konsulent i Ipsos. Han er utdannet statsviter fra UiO, og har jobbet på en rekke forskningsprosjekter med ansvar for datainnsamling og statistisk analyse. Mads kommer til Ipsos fra et opphold på Universitetet i København, hvor han utarbeidet en rapport om sammenhengen mellom menneskerettigheter og fred fra et kvantitativt perspektiv. Gjennom et tidligere forskningsprosjekt har Mads også vært medforfatter i en lærebok om olje og politikk som gis ut November 2018, og han skriver fast for Minerva.

Saera Khan (39) er nyansatt kundedirektør i Ipsos. Hun er utdannet cand.mag i statsvitenskap og har en MBA mastergrad i innovasjon og strategisk ledelse. Hun har tidligere erfaring som toppolitiker i 17 år fra Oslo Bystyret og Det norske Stortinget. Hun er multikulturell og behersker 6 språk. I tillegg er hun gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i Oslo for mastegradstudenter og reiser en del rundt til norske bedrifter og organisasjoner og holder foredrag og driver kursvirksomhet i strategisk kommunikasjon, ledelse og innovasjon.


 

 

 




 








Kantar  
 Anders Ingebrigtsen Lene Leikvoll

Anders Bakke Ingebrigtsen kommer fra stillingen som Markedssjef i Prisguiden og er ansatt som seniorrådgiver i Kantar innen Brand Strategy. Han har en master i markedsføringsledelse fra NHH og har flere års erfaring fra dagligvarebransjen og merkevarer som Kavli, Q-Meieriene og TORO. Ved siden av jobben er Anders en skikkelig musikkelsker, spiller i band og er også å finne i marka på sykkelen.

Lene Leikvoll startet 1. september som Seniorrådgiver og tar med seg 11 år med erfaring fra Telenor der hun har jobbet med flere av merkevarene i selskapet og kommer fra stillingen som Market Manager. Lene er utdannet siviløkonom fra NHH. Lene vil jobbe med flere kunder med særlig fokus på merkevare og kundeundersøkelser. På fritiden er trening og reiser viktig for Lene, og hun forteller at hun også forsøker å bli god på ski.

 Tina Weyer

 Live Nerdrum

Tina Weyer er ansatt i Kantar Norges kvalitative avdeling. Tina har en Master of Science i Markedsføringsledelse. Hun er en veldig dyktig moderator og for flere av våre største kunder jobber hun også på tvers av prosjekter som inkluderer en miks av kvalitative og kvantitative metoder. Når Tina ikke er på kontoret er friluftsliv like høyt verdsatt som bylivet i Oslo der hun bor. Hun er mye sammen med venner og familie, men vier også tid til frivillig arbeid, bl.a. jobber hun med eldre mennesker med demens.



Live Nerdrum er ansatt som rådgiver i Kantar TNS, Avdeling for privat & offentlige tjenester. Live har nylig fullført mastergrad i økonomi og psykologi ved Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne og Université Paris Descartes. Gjennom mastergraden har Live undersøkt under hvilke omstendigheter menneskelig adferd avviker fra det rasjonelle og hva de underliggende drivkreftene består i, og blant annet sett på menneskers evne til å anvende ekspertråd. Friluftsliv og å lage god mat er blant det hun liker å bruke tid på utenom jobb.



 


 








Respons-logo-original-purple-blue  
Anita 1 Sigrid 1
Anita Lynne er ansatt som leder for kvalitativ innsikt. Hun kommer fra stillingen som leder av Moods Qualitative Research hvor hun var med på å utvide verktøykassen innenfor kvalitativ markedsanalyse gjennom fokus på mobiletnografi og bruk av innsiktsfilmer – søker nå å utvide trianguleringsfokuset til også å inkludere tallinnsikt. Har tidligere jobbet nærmere 8 år som seniorrådgiver i TNS Gallup, senere som seniorrådgiver i Mediacom og Assignment Manager i rekrutteringsbyrået Hudson. Har vært foreleser ved Norges Markedshøyskole i kvalitativ metode. Hun har en mastergrad i sosiologi fra UiO. Sigrid Øvereng er ansatt som kvalitativ rådgiver. Hun kommer fra Moods Qualitative Research og har spesielt ansvar for internasjonale prosjekter. Hun behersker alle kvalitative metoder, men har en forkjærlighet for de etnografiske teknikkene både på nett og i «real-life». Har tidligere jobbet som nyhetsredaktør for Under Arbeid og som SOME-ansvarlig for NKSs kampanje “Ja Betyr Ja”. Hun har en mastergrad i sosialantropologi fra UiO.
Siri-Christine 1  
Siri-Christine Mobekk er ansatt som kvalitativ rådgiver i Respons Analyse.  Med et skarpt etnografisk blikk går hun inn i prosjekter med nysgjerrighet for å avdekke nye sammenhenger og utfordre eksisterende hypoteser. Hun har fordypet seg i samfunnsspørsmål tilknyttet migrasjon- og minoritetsbefolkning under sin bachelorgrad i utviklingsstudier fra HiOA og i sin mastergrad i sosialantropologi fra UiO (karakter A!), og som aktivt medlem av Norsk Folkehjelp Solidaritetsungdom Blindern.  

 


 






Nielsen logo  
Anders Hartmark Ragnhild Herlofsen

Anders Hartmark er ansatt som Digital Client Executive i Nielsen Media Research. Anders har mange års erfaring som analytiker innenfor den kommersielle mediebransjen, blant annet fra Amedia og Mentor Medier. Han kommer sist fra en stilling som seniorrådgiver hos Research & Analysis of Media (RAM) og har de siste årene jobbet mest med målinger på digitale flater, audience tracking, ad recall etc. Anders begynte hos Nielsen i august, og skal primært jobbe med Nielsen DAR (Digital Ad Ratings), Nielsens nylansering i Norge for verifisering av digitale annonsekampanjer.

Ragnhild Herlofsen er ansatt som kommersiell direktør for Watch-avdelingen i Nielsen Media Research. Hun har lang fartstid innen analyse- og mediebransjen, blant annet fra 5 år som daglig leder i Research & Analysis of Media (RAM), videre som seniorrådgiver i YouGov, analysesjef for SBS Radio (nå Bauer Media) og Metropol TV, samt som analytiker hos SOS- barnebyer. Ragnhild begynte hos Nielsen i juni i år.

 







Carat Logo

 

Trine

 

Trine Sortedal er ansatt som senior innsiktsrådgiver i Carat Norge AS fra 1. januar 2019. Her vil hun jobbe strategisk med innsikt og analyse inn i medie-arbeidet med kundene. Hun kommer fra stillingen som Senior Research Konsulent i YouGov Norge. Trine har bachelor i markeds-kommunikasjon, men har de siste 11 årene jobbet med research og analyse. På fritiden venter hun på at klokken skal bli syv så hun får ungen i seng og kan se på TV i horisontal stilling på sofaen.

 


 

 

 







Norstat Group Logo RGB positiv 2016

 

Thomas Oedegård

 

Thomas Ødegård er ansatt som prosjektleder i Norstat. Thomas har studert ingeniør- og IT-fag ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og BI. Han kommer fra stillingen som markedsanalytiker i Bonnier Media og startet i jobben 1. september.

 


 

 


Andre artikler du kan være interessert i

Se alle artikler

Nytt om navn våren 2024

Det er stadig folk som flytter på seg i bransjen. Og det er lenge siden vi har vist frem, så her…

Bransjenytt, Jobb-karriere

TINE kickstarter innsikts-året 2024

TINE kickstarter året med sterke nyansettelser i innsiktsavdelingen.

Bransjenytt, Jobb-karriere

Jobb-bytte: Fra forsikring til mobilitet!

Vi har den gleden av å presentere en analytiker som har brukt mange år på å arbeide med tall, statistikk og…

Bransjenytt, Jobb-karriere