TikTok og BeReal
Tid: 8:30 – 10:00 (registrering og frokost fra kl. 8:15)
Sted: Kongensgt. 6
Som den mest nedlastede appen i både 2020 og 2021, kan vi konkludere med at TikTok ikke bare er en app der unge danser. TikTok har kommet for å bli, men hva er det som er så unikt med denne kanalen? Hvordan bør norske merkevarer utnytte mulighetene her? I det siste har det også vært en stor snakkis rundt den nye appen BeReal, men hva går egentlig BeReal ut på?
I dette frokostseminaret får vi en innføring i de to kanalene, og besøk av en ekte Tiktok’er!
Julia Ngo og Mathilde Bolette Vollebæk Jensen er begge Social Media Managers i MediaCom. De jobber tett med store merkevarer som IKEA, Klarna, Bayer, KLP, Byggma og m.fl, for å utnytte kraften i sosiale medier.
Andrea Lynne vil, i samtale med Vegard Jarness fortelle oss om bruken i praksis. Hva funker og hva funker ikke på denne kanalen. Andrea er en kjent influencer blant målgruppen 12-18 år og har over 130.000 følgere på TikTok. Hun ble kjent gjennom TV serien Lik MEG. Hun har spesialisert seg på underholdene innhold og brukes av flere kommersielle aktører.
Vegard Jarness er sosiolog og jobber idag kvalitativt med fokus på unges hverdag og oppvekst hos Respons Analyse. Han har tidligere vært ansatt som forsker på Universitetet i Bergen, hvor han også hadde ansvar for undervisning og veiledning av studenter. Han har jobbet med oppdragsforskning hos Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) og som samfunnsforsker hos OsloMet, senter for profesjonsstudier (SPS).