Kundeopplevelser og -reiser
Sist B2B gruppen hadde frokostseminar så vi på måling og hvordan følge opp kundeopplevelser med NPS. En ting er å måle kundeopplevelsen, noe helt annet er å vite hvordan du skaper gode kundeopplevelser som gjør at du får tilfredse og lojale kunder. Mange er flinke til å lage gode kundeopplevelser, men ikke alle er flinke til å lage gode opplevelser som passer til merkevaren.
Tid: Frokostseminar torsdag 22. mars kl. 08:30 – 10:00. Frokost og registrering fra kl. 08:15
Sted: Kongensgt. 6 (også kalt Sjøfartsbygningen)
Pris: medlemmer i NMF gratis – ikke medlemmer kr. 750 eks mva
Hvordan jobbe for å skape gode kundeopplevelser og –reiser?
Først må vi forstå hva det er som skaper kundeopplevelsene. Hvordan er relasjonen mellom kunde og merkevare, hva er stegene i kundereisen og hvordan kan atferden påvirkes? Når vi har kunnskap om opplevelsen kan vi eksperimentere for å skape fysiske og digitale kontaktpunkter som gir opplevelser – og som er riktig for din merkevare. I dette foredraget får du en praktisk steg-for-steg liste for hvordan du kan jobbe som en designer for å skape gode opplevelser for dine kunder.
Foredragsholder er John Holager. Han er Managing Director hos Livework Nordic. John har jobbet med en rekke selskap både i Norge og internasjonalt, blant annet Ruter, Norges Automobilforbund (NAF), Gjensidige, Asker kommune, Samsung og Nordea. Livework designer og skaper gode kundeopplevelser og –reiser, og har kunder som Gucci, Lufthansa, Ford og en rekke andre store selskap på kundelisten. Selskapet har en egen innsiktsavdeling og jobber mye med å forstå kunder.
John har jobbet for en rekke selskap både i privat og offentlig sektor og var en av de tre grunnleggerne av Liveworks Oslokontor i 2007. Han har en Mastergrad i Tjenestedesign fra Arkitektur- og Designhøyskolen i Oslo.