Analysedagen 2024

7. november

Analysedagen 2024

Festen krever separat påmelding her!

Pris
medlem

2950,-

Meld på

Pris ikke
medlem

3950,-

Meld på

Torsdag 7. november går Analysedagen av stabelen, på Oslo Event Hub – dette er årets største møteplass for oss som jobber med å forstå kunder og forbrukeratferd. Dagen byr på læring, innsikt og inspirasjon. Og om kvelden blir det fest!

Enten du jobber i analysebyrå eller er bruker av markedsanalyse er dette en dag som vil gi deg stort faglig utbytte og nye spennende kontakter.

Vi starter med lunsj, før vi har både felles foredrag og sesjoner. Fagdagen avsluttes rundt kl 18, men så rigges det om til fest!

Et godt faglig program, stands, konkurranser, priser og fest er kjennetegnet til Analysedagen (MAD). Du vil få en unik mulighet til å bli kjent med nye personer i bransjen, utvide nettverket ditt – og møte gamle kjente.

Priser:
Dagkonferansen: kr. 2.950 + mva (medlem) kr. 3.950 + mva (ikke-medlem) Bedriftstilbud: 4 deltakere til prisen for 3 på dagkonferansen!
Bransjefest: kr. 950 + mva (medlem) kr. 1.050 + mva (ikke-medlem). Krever separat påmelding!

Sted: Fagdag og fest – alt samlet på Oslo Event Hub, i Dronningens gate 4, i Oslo

Ønsker du å være sponsor eller utstiller? Ta kontakt på admin@analysen.no for informasjon og priser!

 

PROGRAMINNHOLD FOR FAGDAGEN -kl. 11:00 – 17:45 (Fylles på flere foredragsholdere fortløpende)

Kl. 11:00 – 11:30 Registrering og lunsjmingling i utstillerområdet

 

Dagens konferansier:
– Anita Lynne, Leder for kvalitativt i Respons Analyse – Styreleder i Strategi- og analyseforeningen

 

 

 

Velferdssamfunnet mot vippepunktet? – Ulf Andersen, statistikksjef i NAV

Et foredrag som viser hvordan vi kan bruke tall, statistikk og analyser for å sette dagsorden og bidra til at Norge tar de riktige valgene – i en situasjon med en krevende samfunnsutfordring for landet vårt.

Ulf Andersen har vært statistikksjef i NAV i 10 år, med øverste ansvar for alt etaten produserer og publiserer av statistikk. Startet karrieren i Norsk Gallup Institutt, jobbet flere år i TNS, og var også Adm. dir. i MMI. Han er en mye brukt foredragsholder, og er talsperson for NAV i media.

 

Sammenhengen mellom innovasjon og kundetilfredshet – Tor W. Andreassen, Professor, NHH

Tor brenner for innovasjon. Han har dratt i gang Norsk Innovasjonsindeks, ved NHH, som måler kundenes opplevelser av virksomhetenes innovasjoner. Tidligere har han være med på å dra i gang Norsk Kundebarometer, en måling av lojalitet og tilfredshet. Dette gir Tor en unik mulighet til å se på sammenhengen mellom innovasjon og kundetilfredshet, som er temaet i dette foredraget.

 

Finansiell inkludering i bank – Det handler om å se og forstå – Annette Navestad og Nina Fagerjord, begge Senior markedsanalytikere i DNB 

Over 1 million mennesker i Norge er innvandrere eller norskfødte med innvandrerbakgrunn. Hvordan opplever disse møtet med norske banker? I en større kvalitativ og kvantitativ studie har vi lyttet til bankkunder med minoritetsbakgrunn, og i foredraget får dere vite hva vi lærte.

Annette Navestad er senior markedsanalytiker i DNB. Har jobbet i grensesnittet markedsanalyse, markedsføring og kommunikasjon i hele arbeidskarrieren, med erfaringer både fra analysebyrå og som leder for Innsikt i Aftenposten og Felleskjøpet. Er også nylig sertifisert mangfoldsleder.

Nina Fagerjord er senior markedsanalytiker i DNB. Har lang fartstid i DNB i mange ulike roller, som blant annet avdelingsleder, forretningsutvikler og product owner. Gjennom alle rollene har ønsket om å forstå kundene, skape gode kundeopplevelser og se det store bildet vært gjennomgående.

 

Hvordan drive forbrukersentriske innovasjoner innen alkoholholdig drikke? – Alexandra Skåre, leder for Forbruker- og Markedsinnsikt i Hansa Borg Bryggeriene

Alkoholholdig drikke er en krevende kategori å drive innovasjoner i, spesielt når det er strengt forbudt å snakke om produktlanseringene. Det er en kategori hvor det har skjedd mye de siste årene og flere nylanseringer som øl med smak, hard seltzer og ferdigdrikke har blitt lansert og blitt nye segmenter. Forbrukere har heller aldri hatt så mange valg når de er i butikk og nye smakspreferanser utvikles med generasjonene.

I dette foredraget skal Alexandra fortelle om hvordan Hansa Borg & Solera har satt opp innovasjonsprosessen deres med forbrukerinnsikt i fokus i hvert ledd, for å sikre riktige produkter til markedet.

 

Vi tar den politiske pulsen på markedsanalysebransjen – Martin Stubban og Maria Rosness, rådgivere i Opinion

Ukentlig utgir vår egen bransje både lokale og nasjonale politiske meningsmålinger, men vi skal vende blikket innover og kjører en politisk meningsmåling i bransjen. Hvordan ser det politiske landskapet ut i markedsanalysebransjen? Hvordan skiller bransjen seg fra befolkningen ellers? Hvem tror vi vinner valget?

Martin Stubban og Maria Rosness er begge rådgivere i Opinion og jobber med politiske meningsmålinger og analyse.

 

Syntetiske data – en suksesshistorie fra NAV – Aileen Hay, twoday og Anders Marstrander, NAV

NAV har jobbet med syntetiske data i flere år. Allerede i 2019 vant NAV Datatilsynets pris for innebygget personvern. De stoppet selvsagt ikke med det, men har fortsatt å utvikle sin applikasjon Dolly. Presentasjonen vil vise hva NAV har gjort på feltet og vi vil også fortelle noe om motivasjonen for enkelte valg som er gjort gjennom årene.

Anders Marstrander har mer enn 45 år bak seg i IT-bransjen. Han er ansvarlig for Dolly som er NAV sin applikasjon for håndtering av syntetiske data. Han er også NAV sin representant i et samarbeidsorgan på tvers av offentlige etater.

Aileen Hay jobber som lead consultent i twoday. Hun er utdannet sivilingeniør i datateknologi fra NTNU, med spesialisering i kunstig intelligens. Hun har i sin femårsperiode som utvikler vært en av flere utviklere fra twoday som har vært involvert i å lage syntetiske data hos NAV.

 

Valgkamp og krig – hva er egentlig forskjellen? – Hallvard Notaker, professor ved Institutt for forsvarsstudier (IFS), Forsvarets Høgskole

Foto: Harald Medbøe

Forbrukerdata og mikromålretting er betingelser for suksess i amerikansk valgkamp. Hvordan brukes de, og hva er egentlig forskjellen på det konsulentene i Blue State har gjort siden Obama og det Russland kan gjøre i Norge med en god, gammeldags tekstmelding?

Hallvard Notaker er historiker og professor ved Institutt for forsvarsstudier (IFS), Forsvarets Høgskole. Han er opptatt av rollen til digital markedsføring i valgkamp og bruk av data til å påvirke stemmeatferd og har gitt ut flere bøker. Ved IFS leder han forskningsprogrammet for norsk sikkerhetspolitikk..

 

Standup – Hannah Christin Lerfaldet, standupkomiker og programleder i podkast

Hannah tar oss med inn i sitt univers, i observasjoner av eget liv og møter med både folk som heier og folk som ikke heier, og hvordan hun forholder seg til dette.
Hannah Christin Lerfaldet er en varm formidler med et sterkt engasjement for mangfold og inkludering. Hennes hjertesaker er skeiv tematikk og psykisk helse, noe hun snakker mye om både som standupkomiker og som programleder i Mental Helse Ungdoms podkast “Ta vare”. Hun står standup på scener som Latter, nieu scene og SALT Art & Music, har stått på Edinburgh Fringe og var blant finalistene i standupkonkurransen Battle Royale i 2024.

 

NÅR FAGPROGRAMMET ER FERDIG… forflytter vi oss til fest litt lenger bort i gangen!

Det er bare å sette av 7. november i kalenderen og melde seg på – dag og kveld! Festen kan du melde deg på her!

 

Programkomiteen for Analysedagen 2024 består av: Anders Mamen (leder), Høyskolen Kristiania – Christian Nordby Bø, Emerge Consulting – Marianne Nipe, Apeland – Nina Berg, SSB – Bjørnar Brenne, Ipsos – Kristian Arntzen, Opinion

 

ANALYSEDAGEN 2024 SPONSES AV: