Folks Medievaner 2015

Tema for årets seminar var Folks medievaner og uvaner. Mediagruppen hadde satt sammen et spennende og inspirerende program som tok for seg bredden i dagens mediebilde. Vi ble oppdatert på hva som faktisk skjer med medieutviklingen og hvordan mediene og byråenes tilpasser seg den nye mediehverdagen.

Elise Sandbu

Om forfatteren

Knut-Arne Futsæter presentere en rykende fersk rapport om medieutviklingen. Videre fikk vi et innblikk i kommentarfeltets utvikling og hvordan VG til daglig jobber med nettroll på sine sider.

Forfatter Thomas Moen ga oss konkrete tips om hvordan logge av mobil-livet og logge på offline-livet for å øke livskvaliteten, alt basert på boken Logg av!.

Det å være gravid og foreldre er ikke det samme som det en gang var, og Egmont ga oss en gjennomgang av dere digitale foreldreunivers.

Både reklamebyrå og mediebyrå inspirerte oss med nytenkende, kreative og effektfulle kundecaser. Lineær TV-seing blant de yngre synker, og konsumering av videoinnhold på nett øker stadig.

YouTube-nettverket Nordic Screens fortalte oss hvordan de har tatt tak i dette ved å utvikle nye stjerner på YouTube, og hvordan knytte disse sammen med annonsører.

Facebook har lenge spilt en stor rolle i vår mediehverdag og øverste sjef for Facebook Norge ga oss en innføring i hvordan kanalen i større grad tilpasser seg brukerens behov.

Hele dagen ble ledet av komiker og NRK-profilen Martin Bayer-Olsen.

MartinBayer

Dagens konferansier Martin Bayer Olsen.

Ruben

Ruben Søgaard fra MediaCom fortalte om den fragmenterte mediehverdagen.