Nytt om navn

Har du flyttet på deg selv eller fått en ny kollega på laget? Send bilde og kort tekst på e-post til admin@analysen.no så skal vi publisere!

Ingrid Skjæran Telenor

3. november 2025

Ingrid startet som Lead Market Analyst i Telenor i november 2025. Hun kommer fra stillingen som Senior Market Analyst hos oss. Ingrid har straks 15 års fartstid fra analysebransen, både fra byråsiden og kundesiden. Hun startet i Kantar i 2011, hadde deretter en sving innom Vy i 2019, før hun landet hos Telenor i 2021. Ingrid fortsetter å jobbe med innsikt, strategi og innovasjon, og vil i tillegg ha det faglige ansvaret for markedsanalyse i Telenor Norge (consumer).  

Espen Jørgensen Citrus Analytics

24. oktober 2025

Espen Jørgensen begynte i oktober som ansvarlig for kunde- og forretningsutvikling i Citrus Analytics, Opinions heleide datterselskap for utvikling av AI- og maskinlæringsdrevne analyseverktøy.

Espen har over 25 års erfaring innen markedsføring, rådgivning og tech/data. Espen har hatt merkevareansvar for internasjonale merkevarer som Coca-Cola, Pepsi Max og C More. Han har bygget solid kompetanse innen blant annet dagligvare/FMCG, media, reiseliv og mobilitet. Nå ser han frem til å hjelpe selskaper med å skape gull av sine data gjennom nye, effektive løsninger fra Citrus Analytics.

Ylva Aunan Opinion

1. september 2025

Ylva Aunan er analytiker hos Opinion og jobber med kvalitative og digitale metoder. Hennes akademiske bakgrunn består av en bachelor- og en mastergrad i sosiologi fra Universitetet i Oslo.

Margrethe Taftø Samuelsen Opinion

1. september 2025

Margrethe Taftø Samuelsen er prosjektleder i Opinion med ansvar for analyse, rapportering og prosjektledelse knyttet til panel og community management. Hun har en bachelorgrad i HR, organisasjonspsykologi og ledelse fra Høyskolen Kristiania, og en mastergrad i strategisk markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI i Oslo.

Henrik Hernes Opinion

1. september 2025

Henrik Hernes er kvantitativ analytiker hos oss i Opinion. Henrik er utdannet siviløkonom fra Copenhagen Business School med vekt på ledelse og dataanalyse, med utveksling ved Queensland University of Technology, og bachelor i økonomi og administrasjon fra BI med utveksling ved Bocconi University. Han har stor interesse for statistiske metoder og datavisualisering.

Linn Sandberg Respons Analyse

29. august 2025

Linn Sandberg startet som analytiker i Respons Analyse i august 2025. Hun er statsviter og kommer fra Institutt for sammenlignende politikk ved Universitetet i Bergen, der hun har forsket på politisk kommunikasjon og hvordan digitale plattformer og algoritmer former opinion og politisk representasjon. Hun har en ph.d. i medie- og kommunikasjonsvitenskap fra Universitetet i Oslo (2020), solid erfaring med kvantitative metoder, spørreundersøkelser og paneldata, og har publisert forskning om partier, sosiale medier og datadrevne kampanjer. I Respons gleder vi oss over at hun bringer inn nye styrker og perspektiver – særlig innenfor politiske målinger og innsiktsprosjekter innen samfunn, media og kampanjer. 

Cecilie Natasha Henriksen Respons Analyse

29. august 2025

Cecilie startet som Kommersiell leder i Respons Analyse august 2025. Hun kommer fra stillingen som senior rådgiver og tjenesteutvikler hos oss. Cecilie har over 20 års fartstid fra analysebransjen, fra byråsiden og fra kundesiden. I tillegg har hun solid strategisk og kommersiell erfaring. Hun er utdannet sivilmarkedsfører. Cecilie vil jobbe med planprosessen, ha ansvar for det kommersielle arbeidet og det strategiske salgsarbeidet, i tillegg til overordnet tjenesteutvikling. Hun fortsetter å jobbe med kunder og prosjekter som strategisk rådgiver. I Respons gleder vi oss over at Cecilie vil styrke oss på det kommersielle og strategiske området og bidra til å ta Respons Analyse ytterligere noen skritt videre på vekstreisen. Cecilie sitter også i styret i Strategi- og analyseforeningen.

Edvard Blestrud Ipsos

29. august 2025

Edvard begynte som konsulent i Ipsos i August 2025. Han har en bachelor i statsvitenskap fra universitetet i Amsterdam, og en master i samme fag fra UIO som ble levert denne sommeren. Fordypningen hans gjennom masteren har vært avansert statistisk metode og politisk økonomi. Fra tidligere har Edvard arbeidserfaring som forskningsassistent og som operasjonsleder.

Miriam Garcia Valencia Ipsos

30. april 2025

Miriam startet som konsulent innen merkevare og kommunikasjon hos Ipsos i april 2025. Hun har utdanningsbakgrunn innen psykologi med en mastergrad i økonomisk psykologi fra Universitetet i Tilburg. Miriam har jobbet som analytiker hos Ipsos Mexico tidligere og har også erfaring fra start-ups. I det siste har hun jobbet med en doktorgrad fra NMBU og Nofima ved avdelingen sensorikk, forbruker og innovasjon, hvor hun har forsket på norske forbrukeres holdninger til nye ingredienser i nye matvarer.

Dina Hauge Kantar

8. april 2025

Dina Hauge startet som konsulent i Kantar 1. februar. Hun har vært en del av Kantars traineeprogram ved siden av studiene de siste to årene, og har vist seg som en veldig dyktig konsulent som skal utvikle seg videre i Kantar. Dina har tatt en master-grad i sosiologi hvor hun hadde fokus på demografi og kvantitative metoder. På fritiden er hun opptatt av musikk og liker å gå lange gåturer for å bli godt kjent med Oslo.