Om oss

Norges Markedsanalyseforening (NMF) er en faglig interesseorganisasjon for oss som arbeider med markedsanalyse som leverandør, som bruker eller som underviser i markedsanalyse.

NMF arrangerer en rekke aktuelle seminarer, avholder kurs og utgir tidsskriftet Analysen.

NMFs vedtekter finner du her!

ICC/ESOMAR International Code finner du her!

NMFs hovedoppgaver:

  • virke for utvikling og anvendelse av modeller, metoder og teknikker i markedsanalyse
  • bidra til profesjonell nettverksbygging mellom personer, bedrifter og akademia   
  • fastsette etiske normer for medlemmenes utøvelse av markedsanalyse                    
  • bidra til markedsanalysens anseelse i næringsliv, det offentlige og blant befolkningen
  • ivareta medlemmenes faglige interesser

Styre og administrasjon

NMF ledes av et styre som velges på foreningens årsmøte.

Styret består av:

  • Fred Selnes, Handelshøyskolen BI (leder)
  • Eva Hagan, Starcom
  • Thomas Storheill, Ipsos
  • Jørn Olsen, Pronto TV
  • Jeanette Bergquist, KANTAR TNS
  • Line Egeland, Selvstendig næringsdrivende
  • Thea Fredheim Lian, Finn.no
  • Jørgen Bang, Opinion

Sentrale tillitsverv:

  • Ansvarlig redaktør Analysen: Christina Smitt, Clear Channel & Vikki Walle Hansen, Opinion
  • Faggruppeleder Trend: Pål Listuen, Polling & Statistics
  • Faggruppeleder Metode: Line Marie Vilming, Affecto
  • Faggruppeleder Media: Elise Sandbu, IUM
  • Faggruppeleder Marketing Analytics: Auke Hunneman, Handelshøyskolen BI
  • Faggruppeleder B2B: Anders Mamen, KANTAR TNS
  • Faggruppeleder Adferdsanalyse: Asle Fagerstrøm, Westerdals

Sekretariat:

Kontakt:

Postboks 5077 Majorstuen 0301 OSLO

+47 22 60 16 77

nmf@nmf-org.no