Regular news

Forever UNG?

torsdag, 18 november 2021

Forever UNG?

For tredje år på rad slapp Opinion i slutten av oktober sin UNG-rapport, denne gangen UNG2022. Her får du noen få utvalgte funn.

Årets verdige prisvinnere!

onsdag, 10 november 2021

Årets verdige prisvinnere!

Analysedagen er også dagen for prisdryss.

Nytt om navn høsten 2021

tirsdag, 02 november 2021

Nytt om navn høsten 2021

Det rører seg i bransjen. Her får du noen av de siste bevegelsene, og nye navn hos Ipsos, Kantar, Norstat, Opinon og Respons Analyse

Økt reklameirritasjon

torsdag, 28 oktober 2021

Økt reklameirritasjon

De siste fem årene har Mindshare målt reklameirritasjonen i den norske befolkningen (18-70). Det har vi gjort ved å stille nordmenn en rekke spørsmål om deres holdninger til reklame. For oss som jobber med og lever av reklame, er dette dessverre dyster lesning.

Den digitale transformasjonen akselererer

tirsdag, 19 oktober 2021

Den digitale transformasjonen akselererer

Rivende utvikling for audio og tidenes omdømmekrise for Facebook: Medieforsker Knut-Arne Futsæter tar oss gjennom medielandskapet anno 2021!

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

torsdag, 07 oktober 2021

Hvordan kan TikTok brukes i merkevarebyggingen?

Hvis du har hørt, sett eller ledd av det et sted på sosiale medier, er sjansen stor for at det allerede har gått viralt på TikTok!

Kvalitativ analyse uten fysiske møter: Hva korona har lært oss

tirsdag, 28 september 2021

Kvalitativ analyse uten fysiske møter: Hva korona har lært oss

- Bransjen har lært mye, men jeg tror vi skal tilbake til fysiske møter igjen - men aldri så mye som tidligere, sier Ellisiv Bergheim fra Opinion.