MÆD 2018

mandag, 10 desember 2018

MÆD 2018

Årets største møteplass for oss som jobber med å forstå kunder og forbrukeradferd (og som liker en fest) gikk av stabelen 8.november. Det ble et fullspekket faglig program med konferansierdronninga Thea i spissen, videre til et konge-vors hos Opinion, og middag og fest på Hitchhiker. Bra kveld. Bra folk.

Tingenes internett – venn eller fiende?

tirsdag, 03 april 2018

Tingenes internett – venn eller fiende?

Akkurat nå gjennomgår internett sin største endring siden nettet ble folkelig for om lag 23 år siden. Ifølge Cisco og Intel vil Internet of Things, IoT omfatte mellom 50 og 200 billioner tilkoblede enheter allerede før 2020. Det er det bare tre år til.

Hvor brutalt, egentlig?

tirsdag, 03 april 2018

Hvor brutalt, egentlig?

«I hvilken grad opplever norske arbeidstakere at de har mistet innflytelsen over egen arbeidssituasjon de siste årene – og er det forskjell mellom bransjer?» 

Alle sladrer om meg

tirsdag, 03 april 2018

Alle sladrer om meg

Tenk deg at du har en vennekrets som følger med på alt du gjør. Ikke bare det, men de sladrer om deg til alle som vil høre på.

Nytt om navn: 3-2017

onsdag, 28 februar 2018

Nytt om navn: 3-2017

De siste bevegelsene i bransjen.

Nye navn og folk flytter på seg innen Kantar TNS, Ipsos, Respons og Skuterud Kløvstad

Hvordan forberede seg?

onsdag, 28 februar 2018

Hvordan forberede seg?

25. mai 2018 kommer det nye personvernregler i Norge basert på GDPR. Dette er EU sitt bidrag for å styrke personvernet for hver og en av oss som privatpersoner. Men hvordan skal vi sørge for at vi etterlever dette som bedrifter?

Coca-Cola på sjekker’n: Coca-Cola + Tinder = sant

onsdag, 28 februar 2018

Coca-Cola på sjekker’n:  Coca-Cola + Tinder = sant

Tinder er kanskje kjent som de unges «hooke»-app, hvor de kan sjekke opp kjente og ukjente.  Carat og Coca-Cola  brukte denne innsikten til å bruke Tinder som en annonseplattform der de kunne nå de unge, et case som gjorde at de vant singelklassen under Performance Awards.