Mediekonferansen 2018 i regi av Mediaforum gikk av stabelen i Strømstad 25. – 27. oktober

tirsdag, 11 desember 2018

Mediekonferansen 2018  i regi av Mediaforum gikk av stabelen  i Strømstad 25. – 27. oktober

Det var ca. 230 deltagere som storkoste seg i 2 fulle dager med et godt faglig program, mye minglig og litt fest ble det også. Årets program dreide seg om temaet konflikt og det var mange gode foredrag og debatter som omtalte dette temaet.

Neuroscience – vi letter litt på sløret

tirsdag, 11 desember 2018

Neuroscience  – vi letter litt på sløret

Som bruker av anvendt neuroscience, ønsker Ipsos å fjerne noen misforståelser rundt hva neuroscience er – og viktigst - hva det kan og ikke kan hjelpe oss med.

Dagens butikklayout er lite tilpasset kundenes kjappe handleturer!

tirsdag, 11 desember 2018

Dagens butikklayout er lite tilpasset kundenes kjappe handleturer!

Dagligvarebutikker baserer sin layout i all hovedsak på prinsipper fra sekstitallet. Forbrukernes atferd har endret seg siden den gang. De gjør mer frekvente handleturer og derav mange turer som involverer relativt få kjøp. På tross av dette er dagligvarebutikker fortsatt designet for storhandlere, noe som gir lav effektivitet for de som vil gjøre handelen unna kjapt. Våre data viser at dette også er tilfelle for norske lavprisbutikker.

Markeds-undersøkelsen i møte med GDPR

tirsdag, 11 desember 2018

Markeds-undersøkelsen  i møte med GDPR

Du er sikkert lei av å høre om GDPR nå, men Kantar hadde et svært populært frokostseminar om hvilke konsekvenser GDPR har for akkurat markedsundersøkelsen. Hva kan vi lagre? Må vi slette våre epostlister? Hvordan skal vi nå gjennomføre markedsundersøkelser? Det er fortsatt mange spørsmål som står ubesvarte selv om GDPR for lengst har trådt i kraft.

Hvordan oppnå økt effektivitet og bedre resultater gjennom bedre atferdsstrategier?

tirsdag, 11 desember 2018

Hvordan oppnå økt effektivitet og bedre resultater gjennom bedre atferdsstrategier?

Atferdsanalyse handler om å forstå hvorfor folk gjør det de gjør, og hvordan det de gjør påvirker andre. Det handler også om å forstå hva vår egen atferd har å si for andre, og på hvilke måter vi påvirkes av andres oppførsel.

Analysen anno 1998

tirsdag, 18 desember 2018

Analysen anno 1998

Analysens spede start var på 1970-tallet. Diverse kopimaskiner rundt i bedriftene der redaksjonen jobbet stod for mangfoldiggjørelsen. Det var lenge før internett og sosiale medier hadde sett dagens lys. Det vi leste stod på trykk.

Segmentation: Are we talking about the same thing?

tirsdag, 10 juli 2018

Segmentation: Are we talking about the same thing?

Segmentation models are at the core of many business processes. They offer a simplified representation of reality, like a map, that helps you navigate different business issues.