Segmentation: Are we talking about the same thing?

tirsdag, 10 juli 2018

Segmentation: Are we talking about the same thing?

Segmentation models are at the core of many business processes. They offer a simplified representation of reality, like a map, that helps you navigate different business issues. Developing a segmentation model is one of the most rewarding and interesting tasks you can do as a consultant. But it can also be a highly frustrating process.

99,6 % så annonsen, men klikket ikke på den…

tirsdag, 10 juli 2018

99,6 % så annonsen,  men klikket ikke på den…

Det å mase i alle kontaktpunkt er en mikroptimalisering.

Tallenes tale – Automatisering

tirsdag, 10 juli 2018

Tallenes tale  – Automatisering

Statistikken er hentet fra Statista.com

Skuterud Kløvstad – Årets «nykommere» i bransjen

tirsdag, 10 juli 2018

Vegard Skuterud og Cecilie Kløvstad har til sammen mer enn 30 års erfaring fra analysebransjen i Norge, og samarbeider nå i sitt nye byrå, Skuterud Kløvstad. Vi har snakket med de om hvordan deres nye samarbeid ble til, og hvordan de ser på fremtiden i bransjen.

Automatisering gone bad

tirsdag, 10 juli 2018

Automatisering gone bad

Microsoft chatbot går helt nazi på Twitter, noen roboter debatterer eksistensielle dilemmaer mens andre rømmer fra laboratoriet.

Intervju med Lars Rinnan: Hva er fremtiden for digital innsikt?

mandag, 09 juli 2018

Intervju med Lars Rinnan: Hva er fremtiden for  digital innsikt?

Big data er omtrent like trendy som Moods of Norway!

Er Marketing Automation den nye trylleformelen?

mandag, 09 juli 2018

Er Marketing Automation  den nye trylleformelen?

Marketing Automation (MA) gjort på riktig måte kan gjøre mye for bedriften din. Særlig hvis du har stort og voksende volum av kunder og leads. I følge HubSpot kan bedrifter som aktivt bearbeider leads generere 50% salgskvalifiserte leads med 33% lavere anskaffelsekostnad. Likevel er det mange som feiler – med liten eller ingen ROI.