Nytt om navn: 3-2016

mandag, 30 januar 2017

Nytt om navn: 3-2016

De siste bevegelsene i bransjen.

Nye navn og folk flytter på seg innen Norstat, Kantar TNS, YouGov, Nielsen, Opinion og Respons.

Watch out!!! Her kommer Pålstat!

mandag, 09 januar 2017

Watch out!!! Her kommer Pålstat!

Pål Listuen har arbeidet i analysebransjen i 23 år, hovedsakelig innenfor datainnsamling. Han har vært ledende figur i flere selskaper og er nok en av de få som har jobbet så lenge i denne bransjen uten å ha fått noen fiender.
Nå har han startet Polling & Statistics – AKA Pollstat AKA Pålstat. Kjært barn har mange navn. Og kjær er han, analysebransjens egen Party-Pål.

Six Sigma – Slik øker du effekten av din Content Marketing

mandag, 09 januar 2017

Six Sigma  – Slik øker du effekten av din Content Marketing

I følge Content Marketing Institute sier 88% av alle B2B-markedsførere og 76% av alle B2C-markedsførere at de bruker Content Marketing i sin markedsføringsmiks. Halvparten av merkevarene i begge gruppene sier at
de vil øke budsjettet på Content Marketing til neste år.

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjons­kapital – og kan måles

fredag, 06 januar 2017

Content Marketing skaper merkevarens kommunikasjons­kapital – og kan måles

Det finnes ingen snarvei til vellykket Content Marketing. En tydelig strategi og målrettet, hardt arbeid med prøving og feiling gir deg innsikten som kan sikre deg en sterk merkevareposisjon og lønnsom vekst. Riktig måling gjør at du vet hva som fungerer, hva som kan kuttes og hva som må forbedres. Har du ikke kompetanse, vilje, kondis og ressurser? Be om hjelp. Det kan lønne seg. 

 

MEASUREMENT AND ANALYTICS – First then you win at content marketing!

torsdag, 05 januar 2017

MEASUREMENT AND ANALYTICS – First then you win at content marketing!

I en tid hvor mer tradisjonelle marketingredskaper innenfor markedsføring har vanskeligere for å trenge gjennom til eksisterende og potensielle kunder, har Content Marketing de siste årene inntatt arenaen over marketingaktiviteter som brukes til å få frem budskapet til ulike virksomheter. 

Gapet mellom data og beslutninger …erfaringer fra sjømatnæringen

torsdag, 05 januar 2017

Gapet mellom data og beslutninger …erfaringer fra sjømatnæringen

Data bør være en viktig del av beslutningsgrunnlaget for bedrifter, men for ofte kommer data i skyggen når avgjørelser blir tatt. 

Ola & Kari – et aktivt folkeferd?

torsdag, 05 januar 2017

Ola & Kari – et aktivt folkeferd?

Opinion har gjennomført Norges største kartlegging av den norske befolkningens fysiske aktivitetsnivå og hvilke merkevarer som står sterkest.