Analysen

Derfor bør du forstå kundereisen

onsdag, 18 oktober 2017

Derfor bør du forstå kundereisen

Kan du fortelle historien om hvordan kundene opplever møtene med ditt selskap? Hvis dette er en god historie, kan det gi seg tydelige utslag på bunnlinjen din - kundevennlige selskaper leverer nemlig langt bedre resultater enn konkurrentene.

Kundereisen i Bedriftsmarkedet - Situasjonen trumfer alt

onsdag, 18 oktober 2017

Kundereisen  i Bedriftsmarkedet  - Situasjonen trumfer alt

Kundereiser er komplekse, og kundereiser for B2B (bedriftsmarkedet) er enda mer komplekse. I B2B er det flere forskjellige beslutningstakere involvert og det er stor forskjell mellom ulike virksomheter.

STYR UNNA! – En soleklar oppfordring til bransjen

onsdag, 18 oktober 2017

STYR UNNA! – En soleklar oppfordring til bransjen

I en imaginær norsk markedsanalysebransje i 1997 er det hard konkurranse. Din Mening, IMM, Gallup, ACNN og IR slåss om markedsandelene. Computer assistert telefonringing er tingen og en halv generasjon Oslostudenter livnærer seg som telefonintervjuere. Så, en dag skjer det noe som for alltid skal endre spillereglene i bransjen.

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

onsdag, 18 oktober 2017

Partiene og velgeroppslutning foran stortingsvalget 2017

I skrivende stund er det nå mindre enn 3 måneder til årets stortingsvalg. Normalt kort tid, men i politikken kan mye skje i løpet av noen få uker. Så hva som har skjedd når det gjelder velgervandringer og oppslutning om de ulike partiene i løpet av vinteren og våren 2017?

Flyplassenes ferd fra transportmaskin til kommersielt paradis – En markedsanalytikers reiseskildring

onsdag, 18 oktober 2017

Flyplassenes ferd fra transportmaskin til kommersielt paradis – En markedsanalytikers reiseskildring

Luftfartsindustrien er en bransje som er i rask og konstant vekst. Men hvilken betydning har det egentlig hatt for flyplassene og deres syn på kunden?

Unngå de 4 fallgruvene i Customer Experience-programmer

onsdag, 18 oktober 2017

Unngå de 4 fallgruvene  i Customer Experience-programmer

Kundeopplevelse, også kalt Customer Experience eller CX, er big business. Mange organisasjoner har forstått at kundenes reise på tvers av deres produkter og betjeningskanaler fortjener økt fokus, og investerer derfor tungt i Customer Experience-programmer for å måle og håndtere kundeopplevelsen. Dessverre hender det svært ofte at investeringen ikke gir ønsket avkastning. Ipsos har avdekket fire fallgruver det er vanlig å gå i.

Nominér til Årets Markedsanalytiker og Årets Talent

torsdag, 26 oktober 2017

Markedsanalysens Dag (MAD2017) går av stabelen 9. november i år. På kveldens fest skal det deles ut priser, og vi ønsker din hjelp til å finne verdige kandidater til de to gjeve prisene, Årets Markedsanalytiker og Årets Talent.