Analysen

Merkevarestyrke som konkurransefortrinn

tirsdag, 11 mai 2021

Merkevarestyrke som konkurransefortrinn

Det handler om å sikre at din merkevare trigges når behovet oppstår, og om å stå ut i mengden og bli lagt merke til, skriver Ricardo Cuilenheim.

Nytt fra bransjen: Respons og Kantar

mandag, 03 mai 2021

Nytt fra bransjen: Respons og Kantar

Dette er den tredje av flere artikler om nyheter fra bransjens byråer som har blitt publisert på analysen.no de siste ukene. I den første artikkelen kunne man lese om nyheter fra Ipsos, Opinion og YouGov. Den andre presenterte nyheter fra Nielsen og Norstat. I denne artikkelen kan du lese om Respons og Kantar.

Nytt fra bransjen: Nielsen og Norstat

tirsdag, 20 april 2021

Nytt fra bransjen: Nielsen og Norstat

Dette er den andre av flere artikler analysen.no for tiden publiserer om nyheter fra bransjens byråer. I denne artikkelen kan du lese om Nielsen og Norstat.

Det ultimate spørsmålet – fleip eller fakta?

onsdag, 23 juli 2014

Det ultimate spørsmålet  – fleip eller fakta?

I Douglas Adams, skjønnlitterære klassiker «The Hitchiker’s Guide to the Galaxy» er tallet 42 svaret på spørsmålet om «meningen bak livet, universet og alt mulig». Det konkluderes i boka med at svaret er meningsløst fordi spørsmålet ikke er meningsfullt i utgangspunktet. Først når man virkelig forstår akkurat hva man spør om, vil svaret gi mening. Lærdommen er at det er langt vanskeligere å stille «det gode spørsmål» enn å gi «det rette svar»!

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

mandag, 16 juni 2014

Telenor økte ROMI av webkampanjer med 40%

Telenor har betydelig erfaring med
ROMI-analyser og vurderer disse som viktige for sin suksess i markedet.

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

onsdag, 18 desember 2013

Tid for vårrengjøring i produktporteføljen

De fleste leverandører har en utrimmet portefølje av produkter som tilbys norsk dagligvarehandel. Studier TNS Gallup har foretatt i store enkeltkategorier viser at så mye som 35 prosent av varelinjene som føres i beste fall er helt unødvendige. Det er ikke utelukkende små produkter som er overflødige. I enkelte tilfeller oppfattes også rimelig store produkter å spille en uvesentlig rolle for forbrukeren.